اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

«شینزو آبه» بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت

شبکه «اِن‌اِچ‌کِی» ژاپن رسماً تایید کرد که نخست‌وزیر سابق این کشور بر اثر شدت جراحات وارده پس از سوءقصد به جانش حین سخنرانی انتخاباتی، جان خود را از دست داده است.

«شینزو آبه» بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از گزارش‌ها درباره وخامت حال «شینزو آبه» نخست‌وزیر سابق ژاپن بعد از ترور شدن حین سخنرانی در شهر نارا، منابع ژاپنی درگذشت وی را تایید کردند.

شبکه «اِن‌اِچ‌کِی» ژاپن رسماً تایید کرد که آبه ۶۷ ساله بر اثر شدت جراحات وارده در پی ترور شدن حین سخنرانی در شهر نارا، جان خود را از دست داده است.

آبه دو دوره، از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ به عنوان نخست وزیر ژاپن و رئیس حزب لیبرال دموکرات (LDP) و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ مشغول به کار بود. او طولانی‌ترین زمان نخست‌وزیری در تاریخ ژاپن را داشت. آبه همچنین از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ در دوران نخست‌وزیری «جونیچیرو کویزومی» به عنوان وزیر ارشد کابینه خدمت کرد و در سال ۲۰۱۲ برای مدت کوتاهی رهبر اپوزیسیون بود.

پیش از این، یک مقام بیمارستان نارا، که آبه بعد از ترور شدن به آنجا منتقل گردیده، به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که او هیچکدام از علائم حیاتی را نشان نمی‌دهد. (جزئیات بیشتر)

منابع بیمارستانی گفته بودند که نخست‌وزیر سابق ژاپن در وضعیت «ایست قلبی-تنفسی» قرار داشت و گردش خون در رگ‌های وی متوقف بود. ایست قلبی-تنفسی مرحله انتهایی هر وضعیت بحرانی جسمانی است که در صورت عدم رسیدگی فوری، بیمار جان خود را از دست می‌دهد.

یک مقام اداره آتش‌نشانی و فوریت‌های اورژانس شهر نارا گفته بود آبه از ناحیه سمت راست گردن و ترقوه چپ هدف اصابت گلوله قرار گرفته و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با مرگ است.

با اینکه به گفته «نوبو کیشی» وزیر دفاع ژاپن، آبه به دلیل خون زیادی که در پی ترور شدن از دست داده بود، به‌طور مستمر واحدهای خونی دریافت کرد، اما نهایتاً در برابر مرگ تسلیم شد.

شخص ضارب به پلیس ژاپن گفته که از عملکرد نخست‌وزیر سابق ژاپن ناراضی بوده، به همین دلیل او را ترور کرده است. رسانه‌های ژاپنی به نقل از پلیس گزارش دادند ضارب به آنها گفته است که به دلیل کینه شخصی که نسبت به عقاید سیاسی آبه داشته، برای کشتن وی تلاش کرده است.

طبق گزارش رسانه های ژاپنی، ضارب که یاماگامی تِتسویا ۴۱ ساله معرفی شده، از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ به مدت سه سال در نیروی دریایی ژاپن مشغول بوده است.

یک خبرنگار آمریکایی درباره این ترور نوشت: «قتل سیاستمداران توسط افراد مسلح در ژاپن نادر است. آخرین موردی که به یاد دارم ایچو ایتو شهردار ناکازاکی در سال ۲۰۰۷ است که توسط یکی از اعضای یاکوزا مورد اصابت گلوله قرار گرفت».

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول