اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ازدحام زائران عتبات در مرز عراق/ تردد انفرادی بعد از عرفه هم ممکن شد+فیلم

در حالی که یک روز تا مراسم عرفه باقی مانده، جمعی از زائران کشورمان از طریق مرز مهران و شلمچه به عراق مشرف می‌شوند. البته سفرانفرادی عتبات از مرزهای زمینی بعد از عرفه هم ممکن است.

ازدحام زائران عتبات در مرز عراق/ تردد انفرادی بعد از عرفه هم ممکن شد+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در آستانه عرفه بسیاری از ایرانیان از طریق مرزهای زمینی مهران و شلمچه عازم عراق شده‌اند و هر روز بر تعداد زائرانی که به سوی مرزها حرکت می‌کنند بیشتر شده است.

بسیاری از مخاطبان خبرگزاری فارسی خواستار ادامه برقراری سفرهای زمینی عتبات به صورت انفرادی و خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت بودند. (اینجا بخوانید)

 

ازدحام جمعیت زائران عتبات پشت مرز مهران

به گفته مسؤولان مرزی، از شب گذشته مرزهای مهران و شلمچه شاهد خیل عاشقان حسینی است که برای زیارت امام حسین علیه‌السلام در روز عرفه به سوی کربلا مشرف می‌شوند.

با وجود ازدحام جمعیت در مرز مهران و شلمچه، زائران به خوبی در حال حرکت هستند. البته روز گذشته و امروز طرف عراقی برای دقایقی مرزها را بست و مجدد بازگشایی کرد که به همین دلیل، در پشت ورودی‌های مرز جمعیت بسیاری در انتظار عبور بودند.

تشرف بیش از ۱۸ هزار زائر عتبات از مرز شلمچه

در مرز شلمچه نیز با توجه به اینکه بیش از ۲ سال مردم جنوب کشور از تشرف به عتبات محروم بودند و پرواز چندانی هم به عراق از شهرهای جنوبی انجام نمی‌شد، هزاران نفر برای سفر به کربلا در عرفه کوله بار سفر را بسته‌اند و به گفته مسؤولان مرز شلمچه، تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر برای سفر عتبات در عرفه از این مرز عبور کرده‌اند.

اوایل برقراری سفر زمینی عتبات، قرار بود روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مرزها به عراق سفر کنند. اما با توجه به استقبال از سفرهای زمینی و بازشدن مرزها به روی زائران به صورت انفرادی و دسته جمعی، این محدودیت قرار بود تا روز عرفه اعمال شود. اما اکنون گفته می‌شود که سفرهای انفرادی به عتبات از طریق مرزهای زمینی پس از عرفه نیز برقرار خواهد بود.

به گزارش فارس، ‌دولت عراق از پذیرش ۵۰ هزار زائر ایرانی در مراسم عرفه خبر داده است. این امر در حالی است که سال‌های گذشته امکان حضور ۲۵ هزار زائر ایرانی در عتبات هم‌زمان با عرفه وجود داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول