اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۱۸ هیأت مذهبی شب اول مسلمیه در حرم عبدالعظیم (ع) عزاداری کردند

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: شب اول مسلمیه ۱۸ هیأت مذهبی، دستهجات عزاداری و عاشقان اهل بیت علیهم السلام پس از دو سال وقفه طبق سنت دیرینه، در حرم مطهر سیدالکریم به عزاداری و سوگواری پرداختند.

۱۸ هیأت مذهبی شب اول مسلمیه در حرم عبدالعظیم (ع) عزاداری کردند

عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری با اشاره به دو سال وقفه پیاپی در برگزاری آیین سنتی مسلمیه اظهار کرد: با توجه به فروکش کردن کرونا امسال این شرایط فراهم شد که با همکاری و هماهنگی همه سازمان ها و نهادهای شهرستان ری و حمایت تولیت آستان، مراسم مسلمیه را با توجه به شور و اشتیاق هیئات مذهبی و ولایتمداران، در شب شهادت امام محمد باقر(ع) آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه از سه ماه قبل، ستاد مسلمیه در آستان مقدس تشکیل و طی جلسات متعدد هماهنگی و برنامه ریزی ها انجام شده است، گفت: آیین مسلمیه امسال با سه ویژگی «امن، ایمن و معنوی» بودن و با حضور ۱۸ هیأت مذهبی و خیل عظیمی از دلدادگان اهل بیت علیهم السلام آغاز شد و پیش بینی می کنیم در شبهای دوم و سوم تعداد هیئات بیشتری در حرم مطهر حضور پیدا کنند.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: قسمت اعظمی از  مراسم شب اول، زنده و مستقیم از رسانه ملی پخش شد و همه دنیا این مانور باشکوه را تماشا کردند که از نظر معارف قرآنی این اقدام می تواند برای ما از مصادیق تعظیم شعائر الهی محسوب شود.

سلیمی با بیان اینکه عاشقان امام حسین(ع) در ایام شهادت مسلم بن عقیل، تحت عنوان استقبال از ماه محرم مراسم مسلمیه را برگزار می کنند، ادامه داد: جمعیت خروشان دسته های عزادار از نماز مغرب تا پاسی از شب در کربلای ایران سینه زنی و عزاداری می کنند لذا در صدد هستیم مسلمیه را مقدمه ای برای ورود به روز باشکوه عرفه و رزمایش توحیدی قرار دهیم و پس از آن برای ورود به دهه ولایت و امامت و عید قربان آماده شویم و در ادامه با حضور قلبی وارد ماه محرم شویم که به فرموده امام خمینی(ره) هویت و هستی ما و بقای انقلاب در راستای توجه به محرم و صفر است.

وی با بیان اینکه برخی افراد بحث نفس ایام مسلمیه را نقد می کنند، اظهار کرد: این افراد به دلیل اینکه سند معتبر تاریخی که متصل به قرآن، سنت و اجماع فقهای شیعه وجود ندارد، ایام مسلمیه را نقد می کنند که ما این دلیل را به جهت مناقشات علمی رد نمی کنیم اما براساس معارف، سنتهای حسنه ای که بدعت و مغایر با دین و رضای خدا و رسول خدا نباشد کار پسندیده ای است.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: حرم مطهر در دوسال وقفه ای که ایجاد شد، به دنبال کارشناسی ها و پیگیری هایی که انجام داد، مراسم مسلمیه به ثبت ملی رسید لذا بر اعتبار این سنت افزوده شد.

سلیمی در ادامه ضمن تشکر از همه عوامل و ارگانهایی که در تامین امنیت مراسم مسلمیه تلاش می کنند، گفت: آماده دریافت نظرات، پیشنهادت و انتقادات هستیم تا بر غنای مراسم بیفزاییم و به نحوی حرکت کنیم که جمع بندی مراسم ارتقای معرفت دینی مردم و ولایتمداری آنها باشد.

وی با اشاره به فضائل اخلاقی و کرامات مسلم بن عقیل خاطرنشان کرد: حضرت مسلم جوان پاک، برومند و رشیدی بود که به عنوان سفیر عشق و پیک مخصوص امام حسین(ع) در نقطه های آغازین شکل گیری نهضت عاشورا و قیام کربلا به انجام ماموریت پرداخت و ناجوانمردانه ومظلومانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول