اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

وزیر علوم: توسعه با توصیه حاصل نمی شود/ از وقت اضافه دانشجویان برای مهارت افزایی آنان استفاده کنیم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: اگر یک دانشجو ۸۵ ساعت وقت اضافه داشته باشد و ما بتوانیم آن را مدیریت کنیم، می توانیم گامی برای مهارت‌محور کردن آن‌ها برداریم.

وزیر علوم: توسعه با توصیه حاصل نمی شود/ از وقت اضافه دانشجویان برای مهارت افزایی آنان استفاده کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پنجاه و هشتمین نشست معاونان آموزشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دو دیدگاه در خصوص وقت‌های اضافه دانشجویان وجود دارد، دیدگاه اول اینکه ما به جز مسائل آموزشی به بحث خوابگاه، غذا و ایاب و ذهاب دانشجویان کاری نداریم اما دیدگاه دوم بر استفاده از امکانات رفاهی و آموزشی و مدیریت اوقات اضافه دانشجویان تاکید دارد.

وی افزود: مثلاً یک دانشجو ۸۵ ساعت وقت آزاد داشته باشد می توانیم با دانشگاه های فنی حرفه ای و علمی کاربردی در بحث مهارت افزایی آنان کمک کرده و فرصتی ایجاد کنیم تا آنها در این وقت بتوانند آموزش های مختلف را ببینند و مهارت شان تقویت شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حوزه آموزش و حوزه پژوهش یک اختلاف جدی با هم دارد، بیان کرد: در حوزه آموزش ملاک قانون و مقررات است اما در حوزه پژوهش باید ترغیب، تشویق و حمایت ملاک کار معاون آموزشی باشد.

زلفی گل تغییرات اقلیم آموزشی را دارای سه رکن اصلی: یاددهنده، دانشجو و محتوای درسی خواند و افزود: اگر بخواهیم تحول به معنای واقعی انجام دهیم باید برای این سه رکن برنامه داشته باشیم، ما باید بپذیریم که معلمی و استادی یک تخصص است و آن متخصص باید در نوع برخورد، آگاهی به قوانین و رفتار با دانشجویان توانمند باشد.

وی همچنین به محتوای آموزشی کتاب‌های درسی اشاره کرد و افزود: آموزش ما باید در قالب بسته فرهنگی، هویت مداری، خودباوری، معرفی دانشمندان بومی، معرفی اسطوره ها و مهارت محور باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با تاکید بر اینکه توسعه با توصیه نمی شود، متذکر شد: استاد و معلم ما باید به روز باشند زیرا مملکت‌داری با قانون حاصل می‌شود و ما نیاز به سیستم انگیزشی برای اساتید داریم تا آنها خودشان را بروز کنند.

وی با بیان اینکه آموزش در دانشگاه یک اصل است و آموزش های ما از استانداردهای آموزشی بالایی در دنیا برخوردار است، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد از تولیدات علمی ما با مشارکت بین المللی همراه می‌باشد، کشور ما گام های بزرگی در راستای آموزش برداشته است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول