اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

غفلت عمومی در مباحث فرهنگی/ در حوزه فیلم و سریال به مباحث فرهنگی کمتر پرداخته می‌شود

مسوول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به نظارت عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها در مباحث فرهنگی غفلت کرده است، گفت: البته در این حوزه غفلت عمومی صورت گرفته است که هم اکنون شاهد آن هستیم.

غفلت عمومی در مباحث فرهنگی/ در حوزه فیلم و سریال به مباحث فرهنگی کمتر پرداخته می‌شود

مینا بیابانی، مسوول بسیج زنان کشور در حاشیه گردهمایی فعالین زن و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، در رابطه با ورود بسیج جامعه زنان در بحث فضای مجازی، اظهار داشت: چند سالی است که در این زمینه فعالیت‌هایی از قبیل تولید محتوا انجام می‌شود، اما فعالیت‌ها سطح مطلوبی نیست و ما راضی نیستیم.

مسوول بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: توقع ما این است که بسیج بتواند حضور جدی و موثری در بحث فضای مجازی داشته باشد تا بتوانیم پاسخ هجمه‌هایی که در این فضا در حوزه زنان و خانواده صورت می‌گیرد را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هنوز ساز‌ و کار‌ها، تمهیدات و زیرساخت‌های لازم برای ورود بسیج جامعه زنان در فضای مجازی ایجاد نشده است، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که این موضوع تحقق پیدا کند تا بتوانیم اقدامات فرهنگی را در فضای مجازی به سطح قابل قبولی برسانیم.

بیابانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در کشور به موضوع عفاف و حجاب کم پرداخته شده است، عنوان کرد: متاسفانه قوانین ما به ویژه در مباحث فرهنگی مربوط به پوشش و عفاف و حجاب دستاویز مطامع سیاسیون شده و از آن به عنوان جلب حمایت و نظر دیگران استفاده می‌کنند.

وی به بحث نظارت‌ها اشاره کرد، و گفت: وظایف هر نهاد و سازمانی در چهار چوب مصوبه ۴۲۷ و متمم این مصوبه یعنی ۸۲۰ مشخص شده است و بسیج جامعه زنان در بحث نظارت‌ها وظایفی ندارد، اما بسیج اصناف به این موضوع ورود پیدا کرده است.

مسوول بسیج جامعه زنان از نقشی که رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در تبلیغ و تبیین مباحث فرهنگی دارند انتقاد کردو افزود: در حوزه فیلم و سریال کمتر شاهد این هستیم که به مباحث فرهنگی به ویژه پوشش پرداخته شود و در خیلی از سریال‌ها جای این سوال باقی‌ است.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها که وظایف آنها در مصوبه ۴۲۷ و متمم آن مشخص شده زیر سوال هستند، چرا که به وظیفه خودشان بعد از ابلاغ مصوبه ۴۲۷ که در سال ۸۴ از طریق شوای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد توجه‌ نکرده‌اند.

بیابانی با اشاره به اینکه خود شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها که در این زمینه مجری هستند غفلت کرده‌ است، گفت: البته یک غفلت عمومی در این حوزه صورت گرفته که هم اکنون شاهد آن هستیم.

مسوول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه اساسا خود مردم در مباحث فرهنگی به ویژه حجاب زیر سوال نیستند چرا که  متولیان فرهنگی باید در این زمینه پاسخگو باشند، گفت: پوشش از مولفه‌های عینی فرهنگ عمومی هر جامعه است که باید به آن توجه شود.

وی در پاسخ  به سوالی مبنی بر اینکه وظایف و اقداماتی که بسیج جامعه زنان در قرارگاه ۲۱ ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارد، چیست؟ عنوان کرد: در این مورد  ستاد امر به معروف و نهی از منکر جلساتی به شکل مبسوط با بسیج جامعه زنان نداشته اما در شرف قرار تفاهم‌نامه هستیم که ستاد در این زمینه وظایف ما را مشخص کند.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول