اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| شرط ارائه سوخت به کشاورزان داراب، سه ماه فعالیت مستمر است

مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی داراب گفت: کشاورزان برای دریافت سوخت باید طی حداقل سه ماه، فعالیت مستمری داشته باشند و از تجهیزات سوخت‌بر استفاده نمایند تا سوخت سهمیه‌ای به آنها ارائه شود.

فارس من| شرط ارائه سوخت به کشاورزان داراب، سه ماه فعالیت مستمر است

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، یکی از مطالباتی که در سامانه فارس من به ثبت رسیده، مربوط به کشاورزان بخش فورگ از توابع داراب است.

این کمپین با عنوان "نیاز باغداران فورگ داراب به گازوئیل سهمیه‌ای" به مسائل فراروی کشاورزان می‌پردازد.

در بخشی از کمپین آمده است: بخش فورگِ داراب، سال گذشته با سرمازدگی شدید روبه رو شد. عده ای از مسئولین مخصوصا نماینده شهرستان آمدند و دیدند و رفتند، البته قول و وعده‌هایی هم بابت به حداقل رساندن ضرر مردم دادند که در حد وعده باقی ماند.

امسال این مردم شریف با مشکل قاچاق گازوییل نیز روبرو شدند که این امر باعث شده مخزن 2 هزار لیتری سهمیه‌ای که به اشخاص شامل پروانه به قیمت حدود ۶۰۰ هزار تومان ارائه می‌شود، در بازار آزاد بالغ بر ۱۵ ملیون تومان به فروش برسانند!

برای پیگیری این موضوع، خبرنگار فارس با این مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی داراب گفتگو کرده که وی در این زمینه گفت: دریافت 2 هزار لیتر طی سه ماه، برای هر یک از کشاورزان متعارف است.

علی رستگار ادامه داد: البته در طول این سه ماه، کشاورز باید فعالیت مستمری داشته باشد و از تجهیزات سوخت‌بر استفاده نماید تا سهمیه او ارائه شود.
 
وی با بیان اینکه قاچاق سوخت ممکن است در مواردی وجود داشته باشد هر چند در روند کشت و کار، استفاده از سوخت با قیمت قاچاق برای هیچ کشاورزی مقرون به صرفه نیست، اظهار داشت: هر کشاورز، تراکتور یا دستگاهی دارد و طبیعی است که سوخت بدون فعالیتِ دستگاه به کشاورزان ارائه نمی‌شود.

وجود 4 هزار چاه غیرمجاز در داراب

رستگار با اشاره به وضعیت چاه‌های مجاز و غیرمجاز در سطح شهرستان داراب گفت: هم‌اکنون 4 هزار چاه غیرمجاز در سطح شهرستان وجود دارد که کشاورزان برای هر یک از این چاه‌ها، نیازمند سوخت هستند.

 

این مسئول بیان کرد: مجلس تصویب کرده که چاه‌های غیرمجاز، سوخت دریافت نکنند اما از آنجا که برای کشاورزان مقدور نیست که سوخت آزاد خریداری کنند، ما با شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس و دفتر نماینده داراب رایزنی کردیم که برای تعدادی از آنها، سوخت سهمیه ای در نظر گرفته شود.

رستگار با اشاره به اینکه این مشکل فقط در داراب نیست و در نقاط دیگر نیز وجود دارد، افزود: در گذشته، چاه‌هایی حفر شده و شرایط مساعد برای حفر و استفاده از آن دیده نشده و اکنون این امر، مشکل ساز شده است .

صاحبان 800 چاه مجاز سهمیه سوخت را به طور ثابت دریافت می‌کنند

مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی داراب اظهار داشت: 800 چاه نیز نیز مجوز دار هستند که به صورت خودکار، سوخت سهمیه‌ای دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان متقاضی، می توانند با مراجعه به سامانه سوخت، برای دریافت سوخت سهمیه‌ای اقدام کنند.

رستگار اضافه کرد: البته در صورتی که تراکتور کشاورز، پلاک و چاه نیز کد پروانه داشته باشد، می‌توانند برای دریافت سوخت درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول