اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

فارس من| جمع آوری بیش از 2300 سگ ولگرد در زاهدان

مدیر اجرایی سازمان پسماند شهرداری زاهدان گفت: طرح ضربتی جمع آوری سگ‌های ولگرد را از اواخر مهر ماه سال گذشته آغاز و بیش از دو هزار و سی صد سگ ولگرد را جمع آوری کردیم.

فارس من| جمع آوری بیش از 2300 سگ ولگرد در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به دنبال ثبت سوژه سگ‌های کوچه و خیابان زاهدان جمع شود در سامانه فارس من، رشید نیا مدیر اجرایی سازمان پسماند شهرداری زاهدان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: تردد سگ‌های ولگرد در حاشیه شهر و روستاها به دلیل اینکه زمینه برای تغذیه آنها فراهم هست تعدادشان بیشتر است.

مدیر اجرایی سازمان پسماند شهرداری زاهدان اظهار کرد: از سال گذشته مکانی را در ۱۳ کیلومتری زاهدان جانمایی کردیم و برای ایجاد سایت زنده گیری و در کنار آن کلینیک دامپزشکی به مناقصه گذاشتیم بر خلاف اینکه اسناد مناقصه دو بار اعلام شد اما کسی استقبال نکرد در سال جاری هم در دستور کار است تا بخش خصوصی ورود پیدا کند.

وی افزود: شهرداری به تنهایی امکانات لازم را برای ایجاد سایت زنده گیری و عقیم سازی سگ های ولگرد ندارد اما اگر بخش خصوصی استقبال نکند به ناچار شهرداری خود این کار انجام خواهد داد.

این مسؤول ادامه داد: در حال حاضر یک اکیپ از همکاران شهرداری در سطح شهر زاهدان برای زنده گیری و جمع آوری سگ‌های ولگرد تلاش می کنند.

مدیر اجرایی سازمان پسماند شهرداری زاهدان گفت: طرح ضربتی جمع آوری سگ‌های ولگرد را از اواخر مهر ماه سال گذشته آغاز و بیش از دو هزار و سی صد سگ ولگرد را جمع آوری کردیم.

رشید نیا بیان کرد: در حال حاضر تردد سگ های ولگرد در حریم شهرها و خیابان های اصلی بسیار کم است، بیشتر در حاشیه شهر هستند  اما در کل همکاران ما صبح خیلی زود در هسته مرکزی شهر و حاشیه شهرها حاضر بوده  و جمع آوری می کنند، حتی شهرک دامداران را که حریم روستا است و حریم اصلی شهر نیست همکاران ما رصد می کنند.

وی با بیان اینکه این سگ ها از مرز پاکستان و افغانستان می آیند در روستاها و داخل شهر و تعدادشان زیاد است و زنده گیری آنها سخت است،  گفت: در حال حاضر داخل حریم شهر نهایت ۱۵۰ سگ در دید یا خارج از دید مردم تردد دارند اما خارج از حریم شهر بیشتر است که بعضا به سطح شهر میرسند اما مجدد صبح متفرق در روستاها و حاشیه شهرها پراکنده می‌شوند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول