اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت 180 انجمن حمایت از بیماران کلیوی در کشور

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تعداد نمایندگی‌های انجمن کلیوی در کشور را حدود ۱۸۰ نماینده اعلام کرد و گفت: این انجمن‌ها اقدام به حمایت از حدود ۱۰۰ هزار بیمار پیوندی و دیالیزی می‌کنند.

فعالیت 180 انجمن حمایت از بیماران کلیوی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان اعظم پناهی مهر ظهر امروز در جلسه مدیران عامل انجمن‌های کلیوی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، با تشریح اهداف شکل‌گیری انجمن‌های خیریه حمایت از بیماران کلیوی در سال ۵۹ اظهار کرد: این انجمن با اخذ مجوز در سال ۶۴ اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی و پیشگیری و همچنین ارائه مشاوره و حمایت دارویی و درمانی و توانمندسازی بیماران کرده است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تعداد نمایندگی‌های انجمن کلیوی در کشور را حدود ۱۸۰ نماینده اعلام کرد و گفت: این انجمن‌ها اقدام به حمایت از حدود ۱۰۰ هزار بیمار پیوندی و دیالیزی می‌کنند.

وی با تاکید بر تلاش فعالان در انجمن‌های کلیوی برای کاهش آلام بیماران افزود: این انجمن‌ها با حمایت خیران، دستگاه‌های اجرایی و همچنین ارگان‌ها اقدام به تامین ‌هزینه‌های درمانی بیماران و همچنین تسهیل امور اهدای کلیه و تامین دارو برای بیماران می‌کند.

پناهی مهر با تشریح عملکرد خود از سال ۹۹ که مسؤولیت را در انجمن کلیوی برعهده گرفته است، گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد کمک‌های مالی به انجمن‌ها در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است که سهم مراکز استانی انجمن‌ها حدود ۸۵ درصد بوده است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه تعداد عمل‌های پیوند کلیه در سال ۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن ۳۰۰ مورد افزایش یافته و به ۹۰۰ پیوند رسیده است، ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ کارت عضویت برای بیماران صادر شده است.

وی تعداد همکاران انجمن خیریه در مرکز را ۳۴ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد نیروهای فعال در انجمن مرکزی نسبت به سال ۹۹ کاهش یافته است.

پناهی مهر با تاکید پیگیری برای انعقاد قرارداد با مراکز غیر دولتی و دولتی برای تسهیل ارائه خدمات به بیماران کلیوی افزود: در این راستا با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم برای رایگان کردن ارائه خدمات، تامین دارو ها و تسهیل امر پیوند هم تفاهم‌نامه‌های منعقد شده است.

انتهای پیام/73004/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول