اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اشتغال مستقیم 800 نفر در مراکز گردشگری استان ایلام

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: طبق برآوردها بیش از ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم در مراکز گردشگری که از سازمان میراث فرهنگی مجوز دریافت کرده‌اند مشغول به کار هستند.

اشتغال مستقیم 800 نفر در مراکز گردشگری استان ایلام

کرمی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به اینکه استان ایلام در غرب کشور و در حوزه زاگرس واقع شده از چند جهت دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری است؛ مهمترین آن اکوتوریسم و طبیعت گردی است که در سراسر استان جاذبه‌های شاخص گردشگری فراوانی وجود دارد.

وی افزود: همچنین موقعیت ژئوپلتیک در غرب کشور و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و بازار اصلی هدف گردشگری استان ایلام کشور عراق در نظر گرفته شده که باعث شده گردشگری استان مورد توجه قرار بگیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در همین راستا اولویت اصلی در زمینه گردشگری توسعه گردشگری سلامت است که چندین دفتر خدمات مسافرتی صرفاً کار تخصصی در زمینه گردشگری سلامت انجام می‌دهند و علاوه بر اینکه برای درمان سفر می‌کنند یک پکیج جاذبه‌های گردشگری و استان گردی هم در اختیار دفاتر خدماتی قرار خواهد گرفت تا مسافران از مناطق استان بازدید کنند.

کرمی ادامه داد: مراکز گردشگری که از سازمان میراث فرهنگی مجوز دریافت کرده‌اند از جمله هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیرها و ... با انجام فعالیت‌ها در زمینه اشتغال زایی استان نقش موثری ایفا می‌کنند؛ طبق برآوردها بیش از ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم در این راستا مشغول به کار هستند همچنین برای مناطق دور افتاده با سرمایه گذاری اندک در حوزه گردشگری این قابلیت سرمایه گذاری و به تبع آن اشتغال زایی و درآمدزایی ایجاد خواهد شد.

معاون گردشگری این اداره کل اضافه کرد: گردشگری یک رشته فرابخشی است که همه ارگان‌ها و مراکز در آن نقش دارند اگر گردشگری در اولویت باشد تاثیر مثبتی در زمینه اقتصادی و اشتغال زایی و ارزآوری برای استان دارد و باید برنامه ریزی جامع گردشگری در نظر گرفته شود.

کرمی تصریح کرد: ویروس کرونا یک رکود کامل در حوزه گردشگری ایجاد کرد که بعد از چند سال الان اوضاع به سمت رونق دوباره حرکت می‌کند و با ایجاد فم تورهایی که برای فعالان گردشگری عراق برگزار شده شاهد توسعه گردشگری بین استان ایلام و استان‌های هم مرز در کشور عراق به ویژه در حوزه سلامت هستیم.

وی در ادامه گفت: امسال در ایام نوروز تعداد گردشگران که از استان بازدید و در اقامتگاه‌ها و مراکز گردشگری حضور داشتند، حدود ۱۳۸۳۷۰ نفر بودند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درباره معرفی مناطق گردشگری افزود: بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های وزارتخانه و معرفی مناطق کمتر شناخته شده که شامل استان ایلام هم است یکی از این برنامه‌ها توسعه گردشگری غرب کشور است و با تهیه پکیج تلفیقی برای استان‌های غرب با برگزاری فم تورها و نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی تاثیر بسزایی در معرفی استان در سطح ملی و بین المللی دارد.

کرمی درباره ظرفیت گردشگری در زمان اربعین گفت: سال‌هاست که مرز بین‌المللی مهران به صورت رسمی برای ورود زائرین به عتبات عالیات و بویژه اربعین تعیین شده که همه ساله شاهد رونق گردشگری در استان هستیم که تمهیداتی اندیشیده شده که این زائرین یک شب ماندگاری در استان داشته باشند یا بتوانند از ظرفیت‌های گردشگری استان هم بازدید کنند نه اینکه تنها صرفا از این استان عبور داشته باشند که نیازمند این از مسئولین ارشد استان و دستگاه‌های دیگر در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات حوزه گردشگری زیر ساخت‌های نامناسب است که باید در کنار مناطق گردشگری، زیر ساخت‌ها و اقامتگاه‌های رفاهی ایجاد شود و همچنین با جذب سرمایه گذاران و ارائه مشوق‌های لازم از آنها حمایت کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان در پایان خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها در معرفی  مناطق گردشگری استان اجتناب ناپذیر است و وسایل ارتباط جمعی، فضای مجازی و سایت‌های بین المللی برای جذب و ترغیب گردشگران خارجی می‌تواند تاثیر بسزایی در حوزه گردشگری استان ایلام داشته باشد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول