اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شهرک آرین شیراز و مشکلاتی که تمامی ندارد/ «آرین» خسته از وعده‌های سرخرمن!

چند سالی است که مردم شهرک ارین شیراز با ثبت کمپین‌های مختلفی در سامانه فارس‌من خبرگزاری فارس خواستار رفع و رجوع مشکلات عدیده شهرک هستند اما جلسات بی‌حاصل مسئولان تا کنون گرهی از مشکلات آنها باز نکرده است.

شهرک آرین شیراز و مشکلاتی که تمامی ندارد/ «آرین» خسته از وعده‌های سرخرمن!

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بعد از انتشار گزارش‌های مختلف خبرگزاری فارس در خصوص مشکلات شهرک آرین  شیراز جلسه‌ای در جهت رفع مشکل فاضلاب شهری این شهرک در مسجد امام هادی(ع) برگزار شد اما عدم حضور برخی مسولان یا نماینده آنان‌ از جمله شهردار منطقه ۶، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل سازمان محیط زیست در این جلسه کاملا به چشم می‌آمد.

وعده‌ها و تصمیمات مسئولان نتیجه مطلوب نداشته است 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی شهرک آرین که با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به پیگیری بی‌حاصل برای رفع مشکل فاضلاب اعتراض داشتند، گفت: در دوره‌های قبل قولی داده، تصمیماتی هم گرفته شد اما نتیجه مطلوب و دلخواه مردم منطقه نبود؛ لذا اکنون پیگیر مشکلات مردم از مسئولان مربوطه خواهیم بود.

ابراهیم عزیزی ادامه داد: شرکت آبفا در جهت رفع مشکلات و شهرداری در تامین زمین این شهرک حداکثر تلاش را خواهند کرد.

مشکلی از نظر تامین منابع از سوی اداره آبفا نیست

عزیزی به جلسه روز گذشته با مدیرعامل آبفا اشاره کرد و اذعان داشت: در جلسه روز گذشته مدیرعامل آبفا اعلام کرده است که از نظر تامین منابع از سوی اداره آبفا مشکلی نیست و در صورت تامین زمین اداره آبفا آماده شروع پروژه خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: املاک متعلق به مردم است و کسی حق ندارد جلو حق مردم را بگیرد و مسوولی که کم کاری کند قطعا جای او در استان نخواهد بود.

اداره راه و شهرسازی باید زمین را تامین کند

شهردار منطقه ۱۰ شیراز نیز گفت: زمین درنظر گرفته شده برای احداث تصفیه‌خانه شهرک آرین و شهرک‌های مجاور در حال بررسی مسائل زیست محیطی است که بعد از حل این مشکل اداره آبفا می‌تواند جهت احداث آن اقدام کند.

سعید معصومی با اشاره به اینکه پروژه‌های شهرک آرین در برنامه سال ۱۴۰۱ جهت اجرا دیده شده است، افزود: شهروندان مطالبات منطقی و به حق خودشان رل داشته باشند و مسئولان در اولویت بندی خود نیاز شهروندان را ببینند.

مطالبات را باید از مجاری و مسئولیت‌های خاص خود درخواست کنیم

وی با اشاره به اینکه مطالبات را باید از مجاری و مسئولیت‌های خاص خود درخواست کنیم، افزود: شبکه فاضلاب و زیرساخت آن با شرکت آب فاضلاب است و شهرک آرین، شهرکی است که اداره راه و شهرسازی تفکیک رسمی آن را انجام داده است لذا برای خدمات این شهرک نیز اداره راه و شهرسازی باید تامین زمین کند تا آب و فاضلاب برای اجرای شبکه فاضلاب شهرک آرین و شهرک‌های مجاور از جمله انجیره، پردیس و‌ غیره اقدام لازم را انجام دهد.

تصفیه‌خانه دارای مسائل زیست‌محیطی است 

شهردار منطقه ۱۰ شیراز با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه یک بحث بین‌بخشی است و تنها به شهرک آرین منحصر نیست، اذعان کرد: قطعا استقامت مردم در پیگیری باعث رسیدن به نتیجه مطلوب خواهد شد اما تصفیه‌خانه دارای مسائل زیست‌محیطی است و باید به نوعی طراحی شود تا برای افراد منطقه مشکلی ایجاد نشود.

معصومی در پایان گفت: شهرداری تکلیفی برای ایجاد زمین ندارد و متولی زمین راه و شهرسازی است لذا در انتظار اختصاص زمین از سوی اداره راه و شهرسازی هستیم.

مردم شهرک آرین از جلسه مسئولان چه برداشت کردند؟

محمد حسینی، یکی از شهروندان شهرک آرین گفت: مسولان مختلفی به این شهرک می‌آیند، قول می‌دهند و می‌روند اما با حضور نماینده مجلس امیدواریم این قول ها به سرانجام برسد و کام مردم این منطقه که ۱۰ هزار نفر هستند شیرین شود.

بانویی به نام کاظمی نیز ابراز داشت: خروجی جلسه از نظر من هیچ بود و تنها خروجی این جلسه ارائه عملکردی دیگر از مسئولان برای کارنامه خود بود، زیرا بیش از ۱۰ بار جلسه گرفته شده اما فقط به وعده و وعید مسولان ختم شده است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز باید تمام شهروندان شهرک آین حضور پیدا می‌کردند اما به دلیل بی‌اهمیتی مسوولان، شهروندان هم امیدی به این مسوولان ندارند و برای حضور ما هم ممانعت می‌کردند‌.

غضنفری نیز به عدم ساماندهی پسماند شهری معترض بود و گفت: چند ماهی است که سطل‌های فلزی درب منازل جمع آوری شده است و همین باعث اختلال در نظم شهری است به طوری که در ساعت اعلامی وقتی زباله‌ها را بیرون می‌گذاریم مورد هجمه گربه و سگ‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حال باید دید با وجود این همه مشکلات که شهروندان این منطقه دارند و مسوولان پاسخ‌هایی در جهت رفع مسئولیت خود می‌دهند، آیا مسئولان بالادست در جهت رفع مشکلات منطقه شهرک آرین اقدامی خواهند کرد تا ساکنین این منطقه شاهد اقدام دولت مردمی باشند؟

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول