اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

کاهش اطاله دادرسی در گرو تقویت نهادهای سازشی است

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد با بیان این‌که یکی از چالش های مهم پیش روی دستگاه قضایی حجم بالای ورودی و اطاله دادرسی است گفت: باید با بهره گیری از نهاد های سازشی بر چالش اطاله دادرسی غلبه کرد.

کاهش اطاله دادرسی در گرو تقویت نهادهای سازشی است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد،‌ محمدرضا حداد عصر امروز در مراسم تقدیر از صلح یار برتر استان اظهار کرد:تقویت شوراهای حل اختلاف و همچنین نهادهای میانجی گری و داوری از جمله راهکاری تعیین شده در سند تحول و تعالی در جهت کاهش اطاله دادرسی است.

وی افزود: ترغیب مردم به صلح و سازش از طریق مراجعه به شوراهای حل اختلاف و نهادهای میانجی گری و سازشی از جمله راهکارهایی است که در سند تحول به آن اشاره شده است.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد مردمی بودن را از مهمترین شاخصه‌های شوراهای حل اختلاف دانست و بیان کرد: قطعا حل مشکل مردم به دست خود مردم کمترین آسیب را برای جامعه و جلب رضایت شهروندان را  به همراه خواهد داشت.

حداد با اشاره به موفقیت‌های خوب استان در حوزه صلح و سازش تصریح کرد: کسب رتبه دوم استان در کشور در حوزه صلح و سازش نشأت گرفته از فرهنگ غنی حاکم بر استان است.

وی ادامه داد: امروز در همه زندان ها و بازداشتگاه های استان یک شعبه و در مجموع ۶ شعبه شورا حل اختلاف در حال فعالیت است.

حداد با بیان این‌که ۹۰ درصد ورودی به شعبه های شوراهای حل اختلاف در زندان ها منجر به سازش می شود افزود: در یک سال گذشته با ورود شوراهای صلحی ۱۷ فقره پرونده قتل نفس با رضایت اولیا دم منجر به گذشت شده است.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: در یکسال گذشته بالغ بر ۶۰۰ نفر زندانی به همت شوراهای حل اختلاف  مستقر در زندان ها و بازداشت گاه های استان‌ موجبات آزادی آنها فراهم شده است .

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر  ۷۲ هزار پرونده وارد شورای حل اختلاف شده و با عملکرد مثبت بالغ بر این عدد مورد رسیدگی و مختومه شده  است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول