اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بارزانی: کلید ثبات عراق، حل مشکلات اربیل-بغداد از طریق گفت‌وگو است

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی آمریکا و هیأت همراه او با رئیس منطقه کردستان عراق دیدار و درباره تحولات این کشور گفت‌وگو کردند.

بارزانی: کلید ثبات عراق، حل مشکلات اربیل-بغداد از طریق گفت‌وگو است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، لیندسی گراهام سناتور آمریکایی و هیأت همراه او اعم از «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در عراق، ژنرال «جان برنان» فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی و تعدادی از دیپلمات‌ها و افسران ارشد آمریکایی با «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق دیدار کردند.

در این دیدار اوضاع عراق و روند سیاسی در این کشور، آخرین تحولات جنگ علیه تروریسم، روابط اربیل-بغداد و گفت‌وگو برای حل مشکلات دو طرف و نیز اوضاع سوریه و پرونده‌ کُردهای آن بررسی شد.

بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، دو طرف در این دیدار بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه تأکید کرده و گفتند که خطر تروریسم و بازگشت داعش یک تهدید حقیقی برای امنیت و ثبات عراق و سوریه است و ضروری است که با این خطر مقابله شود.

بارزانی همچنین گفت که کلید ثبات و حل مشکلات عراق، حل مشکلات اربیل-بغداد از طریق گفت‌وگو و به موجب قانون اساسی است.

گراهام روز دوشنبه(دیروز) نیز با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.  

صالح در این دیدار بر اهمیت کاهش تنش‌ها در منطقه و پایان دادن به بحران‌ها از طریق گفت‌وگو تأکید کرد و تداوم هماهنگی برای مبارزه با تروریسم و ریشه‌کنی آن در منطقه، همکاری برای مقابله با نوسانات اقتصادی، کمک به استرداد اموال قاچاق شده عراق به خارج و نیز همکاری برای مقابله با پدیده تغییرات آب و هوایی و حمایت از محیط زیست را ضروری خواند.

در این دیدار همچنین روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت آن در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی بررسی شد و گراهام بر پایبندی آمریکا به حمایت از امنیت و ثبات عراق و برقراری روابط تنگاتنگ در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول