اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روایتی از تازه داماد خوش شانس و صاحبخانه‌ای که 5 مستاجر را صاحب خانه کرد

تازه داماد اراکی می‌گوید: فردای روزی که عقد کردیم، کارمان شد دنبال خانه گشتن و رفتن از این بنگاه به آن بنگاه، از این سر شهر به آن سر شهر و هرچه بیشتر می‌گشتیم، کمتر خانه مدنظر خود را پیدا می‌کردیم.

روایتی از تازه داماد خوش شانس و  صاحبخانه‌ای که 5 مستاجر را صاحب خانه کرد

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ صدای بله عروس خانم در دفترخانه ۵۶ اراک که بلند شد، نقل‌‌های رنگارنگ همراه با سکه‌های مبارک باد در اتاق پخش و صدای دست و لی‌لی‌لی مهمانان تا فاصله چند متری دفترخانه پیچید.

علی و سمیه بعد از سال‌ها عاشق هم بودن در نهایت با رضایت خانواده پای سفره عقد نشستند و تصمیم گرفتند زندگی مشترک خود را بلافاصله پس از برگزاری جشن مختصر و به ساده‌ترین شکل ممکن و بدون ریخت و پاش‌های مراسم عروسی آغاز کنند.

علی صالحی جوان 30 ساله اراکی و شاگرد مکانیکی که پنج ماه از تشکیل زندگی‌ مشترکش می‌گذرد، با اشاره به سختی‌های پیدا کردن خانه برای تشکیل زندگی به خبرنگار فارس می‌گوید: فردای روزی که عقد کردیم، کارمان شد دنبال خانه گشتن و رفتن از این بنگاه به آن بنگاه، از این سر شهر به آن سر شهر و هرچه بیشتر می‌گشتیم، کمتر خانه مدنظر خود را پیدا می‌کردیم.

 

وی بیان می‌کند: وام ازدواج همسرم را برای پول پیش خانه و وام ازدواج خودم را برای خرید بخشی از وسایل زندگی در نظر گرفتیم، اما با وام ازدواج هم نمی‌توانستیم خانه‌ای مناسب پیدا کنیم، چرا که قیمت رهن و اجاره‌ خانه بسیار بالا بود و با درآمد ناچیز من همخوانی نداشت و با آن تنها می‌توانستیم پول رهن را بپردازیم و برای اجاره‌های یک میلیون تا سه میلیون تومان با مشکل مواجه می‌شدیم.

خدا صاحبخانه‌ای را پیش پایمان گذاشت که خانه‌اش را با 50 میلیون تومان تخفیف بدون دریافت هیچ کرایه‌ای در اختیار ما قرار داد

صالحی می‌افزاید: ۱۰۰ روز تمام به دنبال پیدا کردن خانه‌ای مناسب تمام شهر را زیرپا گذاشتیم و به تمام بنگاه‌ها سر زدیم، تا اینکه خدا صاحبخانه‌ای را پیش پایمان گذاشت که خانه‌اش را با ۵۰ میلیون تومان تخفیف بدون دریافت هیچ کرایه‌ای در اختیار ما قرار داد و من و همسرم بعد از گذشت چهار ماه از زمان عقد، زندگی مشترک خود را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در شهرک قائم در خانه‌ای ۸۵ متری و بسیار با برکت زندگی می‌کنند، می‌گوید: از همسایه‌های شنیده‌ام صاحبخانه جوان مجردی است که همواره خانه‌اش را با قیمت مناسب و تخفیف در اختیار مستاجرها قرار می‌دهد که برایش از خدا طلب خیر و برکت می‌کنم و از اینکه در ابتدای زندگی کمک بزرگی به ما کرد از او سپاسگزارم.

 

این تازه داماد اراکی می‌گوید: با اینکه بعضی از صاحبخانه‌ها بویی از انصاف نبرده و می‌خواهند تمام هزینه‌های زندگیشان را از کرایه خانه و مستاجر تأمین کنند، اما صاحبخانه‌هایی نیز هستند حاضرند خانه ۱۰۰ میلیونی خود را با قیمت ۵۰ میلیون تومان اجاره دهند و صاحبخانه ما نمونه‌ای از صاحبخانه‌ خوش انصافی است که این لطف بزرگ را در حق ما کرد.

رضا حیدری جوان ۲۸ ساله و کارآفرینی که خانه خود را در اختیار این زوج جوان قرار داده، به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: در سال ۹۶ زمینی به مساحت ۱۰۰ خریداری و با کمک بردارم ساختمانی دو طبقه در آن احداث کردم که هم اکنون یکی از طبقات آن در اختیار یک زوج جوان قرار دارد. 

وی می افزاید: در طول ۷ سال گذشته هرگاه تصمیم گرفتم خانه را اجاره دهم، با خودم عهد کردم خانه را با خدا معامله کرده و  آن را پایین‌تر از قیمت عرف منطقه در اختیار مستاجران قرار دهم که اخیرا نیز قراردادی با ۵۰ میلیون تخفیف منعقد و خانه را در اختیار یک زوج جوان قرار داده‌ام.

این جوان کارآفرین که با اشتغالزایی، چهار جوان را در کارگاه کابینت سازی جذب کار کرده است، ادامه می‌دهد: اعتقادم این است که اگر قرار است پولی به دستم برسد، با رضایت کامل باشد تا با برکت داشته باشد، چرا که پولی که از سر اجبار و بدون رضایت باشند، قطعا برکتی نیز نخواهد داشت.

 اعتقادم این است که اگر قرار است پولی به دستم برسد، با رضایت کامل باشد تا با برکت داشته باشد، چرا که پولی که از سر اجبار و بدون رضایت باشند، قطعا برکتی نیز نخواهد داشت

حیدری بیان می‌کند: این روزها که وضعیت اجاره مسکن در شهرها بیداد می‌کند و مستاجران چاره‌ای جز تن دادن به خواسته صاحبخانه‌ها را ندارند، اگر هوای همدیگر را نداشته باشیم، در حق خود و دیگران جفا کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه بین پولی که با رضایت پرداخت می‌شود و پولی که از سر اجبار و ناچاری پرداخت شود، زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد، می‌گوید: قطعا پولی که با رضایت باشد، با خود برکت به همراه خواهد داشت و هزینه کرد آن شادی و آرامش برای انسان به دنبال دارد و این واقعیتی است که من همواره در طول هفت سال گذشته این واقعیت را با گوشت و پوست خود لمس کرده و نتایج آن را در زندگی دیده‌ام.

این صاحبخانه می‌افزاید: در طول ۷ سال گذشته نه تنها در انعقاد قراردادهای اجاره هوای مستاجرها را داشته‌ام، بلکه پنج مستاجر را از طریق کمک برای اخذ تسهیلات بانکی خانه‌دار کرده‌ام.

 

حیدری می‌گوید: به واسطه شغلم که کابینت سازی است، گردش مالی بالایی در بانک دارم که به دلیل این گردش مالی، امکان اخذ تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه برایم در بانک‌های مختلف برایم فراهم است که در سال‌های گذشته برای پنج نفر از مستاجران با استفاده از این منبع، تسهیلات بانکی گرفته و آنها را صاحبخانه کرده‌ام.

در سال‌های گذشته برای پنج نفر از مستاجران با استفاده از این منبع  تسهیلات بانکی گرفته و آنها را صاحبخانه کرده‌ام

وی اظهار می‌کند: در یکی از خیابان‌های اراک مغاز‌ه‌ای را به قیمت ۶۰ میلیون تومان رهن دادم، مستاجر چکی به من داد و از من خواست کمی دیرتر از موعد مقرر نقد کنم، تا بتواند چک را پاس کند، من از او خواستم کار و کاسبی خود را شروع کند، یک روز با من تماس گرفت و گفت طلبی از فردی داشته که نتوانسته آن را پس بگیرد، از من خواست به او مهلت دهم تا طلاهای همسرش را فروخته و چک را نقد کند، با اینکه شدید به پول نیاز داشتم اما اجازه این کار را ندادم و به او گفتم با فروش طلاها دچار زیان می‌شود، می‌تواند کم کم پول رهن را بپردازد، بعد از این اتفاق خدا چندین برابر پولی که نیاز داشتم از طریق یک سفارش کار برای من جبران کرد و بارها برایم پیش آمده وقتی گره از کار کسی باز می‌کنم، خدا درهای رحمتش را به رویم می‌گشاید و من از اینکه پول بابرکت به دستم می‌رسد بسیار خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم.

این جوان اراکی می‌گوید: از طریق راه‌اندازی کارگاه کابینت سازی چهار جوان را مشغول به کار کرده‌ام و می‌دانم امروز هرچه دارم از دعای خیر مردمی است که برایم دعا می‌کنند.

**********

گزارش از حمیدرضا جلالی

**********

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول