اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خرید تضمینی 8500 تن گندم در خراسان‌جنوبی/ مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته پرداخت می‌شود

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان استان خریداری و تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ برابر افزایش داشته است.

خرید تضمینی 8500 تن گندم در خراسان‌جنوبی/ مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ دو ماهی می‌شود که خوشه‌های طلایی گندمزارهای خراسان‌جنوبی خودنمایی کرده و کشاورزان بعد از چندین ماه انتظار دسترنج خود را برداشت می‌کنند.

سطح زیرکشت گندم در خراسان‌جنوبی ۱۸ هزار هکتار بوده که دولت برای بردیدن دست دلالان طرح خرید تضمینی گندم را از کشاورزان در ۱۷ مرکز خرید در استان با آغاز فصل برداشت این نعمت الهی در استان آغاز کرده است.

اما پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان خود امری مهم بوده که باید دولت به آن توجه داشته باشد تا کشاورزان از تحویل گندم خود به مراکز خرید تضمینی گندم ناامید نشوند.
 


گلایه گندم‌کاران از تأخیر در پرداخت مطالباتشان

«فریدون گنجی» یکی از کشاورزان گندم‌کار در طبس در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: امسال ۳۰ هکتار گندم را کشت کرده‌ام که در حال حاضر در حال برداشت آن هستم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه دولت با اجرای طرح خرید تضمینی گندم و افزایش قیمت گندم نسبت به سال‌های قبل چراغ امیدی در دل گندم‌کاران روشن کرد.

«اسماعیل بذرپاش» یکی دیگر از گندمکاران استان از خطه زیرکوه نیز در گفت‌وگو با فارس، عنوان کرد: خرید به موقع گندم از کشاورزان می‌تواند دست دلالان را کوتاه کرده تا سود اصلی به دست کشاورزانی برسد که زحمت این محصول را می‌کشند.

وی با گلایه از عدم پرداخت به موقع مطالبات گندم‌کاران، گفت: دولت آنچنان که در ابتدای این طرح به کشاورزان در مورد پرداخت به موقع قیمت گندم تحویلی به مراکز قول داده بود عمل نکرده که درخواست پیگیری این موضوع را از مسؤولان استانی داریم.

افزایش ۳.۵ برابری تحویل گندم به مراکز خرید

مجید اسداللهی مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طرح خرید تضمینی با هدف کمک به کشاورزان گندم کار و خرید محصولاتشان با قیمت مناسب انجام شده است.
 


وی با اشاره به اینکه از آغاز اجرای این طرح در استان تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان استان خریداری و تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شده، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ برابر افزایش داشته که نشان از تمایل کشاورزان به این طرح بوده است.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مبلغی که تاکنون از گندم‌کاران استان خریداری شده به ارزش ۹۸ میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: تاکنون ۲۰ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده و ۸۰ درصد معوقه بوده که براساس قول‌های داده شده با پیگیری‌های انجام شده این مطالبات نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.

فعال بودن مراکز خرید تضمینی گندم استان تا پایان فصل برداشت

سید حسن رضوی مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: از ابتدای خردادماه طرح خرید تضمینی گندم در استان همزمان با فصل برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع استان آغاز شده است.
 


وی با بیان اینکه ۱۷ مرکز در استان کار خرید گندم را انجام می‌دهند، تصریح کرد: این مراکز در تمام شهرستان‌های استان به صورت شبانه‌روزی برای تحویل گندم از کشاورزان استان فعال هستند.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال اکثر کشاورزان گندم برداشت شده خود را به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل دولت داده‌اند، یادآور شد: امسال هر کیلو گندم به طور متوسط از کشاورزان ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده که بیش از دو برابر قیمت سال گذشته است.

پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان تا پایان هفته

مهدی جفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز در رابطه با گلایه کشاورزان از عدم پرداخت وجه گندم تحویلی خود به مراکز خرید تضمینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ضمن قدردانی از کشاورزان استان برای همکاری در راستای تحویل گندم برداشتی خود به مراکز خرید تضمینی، ابراز کرد: با همکاری خوب کشاورزان در اجرای این طرح امسال میزان خرید گندم از کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این مراکز حدود ۴ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای طرح براساس آنچه اعلام شده بود قرار شد مطالبات گندم‌کاران استان ظرف مدت دو هفته به حسابشان واریز شود، افزود: اما متأسفانه در حال حاضر شاهد تأخیر در این امر بوده به طوری که مطالبات برخی از گندم‌کاران استان حتی یک ماه به تأخیر افتاده است.
 


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این موضوع از طریق مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران پیگیری شده است، اضافه کرد: در این پیگیری از مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درخواست شده تا خراسان‌جنوبی را به طور ویژه دیده و مطالبات گندم‌کاران استان به سرعت پرداخت شود.

جعفری ادامه داد: مجموع مطالبات گندمکاران کشور از دولت در طرح خرید تضمینی ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده که ۷۳ میلیارد تومان مربوط به خراسان‌جنوبی است.

وی اضافه کرد: براساس قولی که از مدیر شرکت بازرگانی دولتی ایران گرفته شده در هفته جاری پرداخت مطالبات گندم‌کاران انجام می‌شود که امیداست این امر محقق شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول