اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

برای انجام وظایف خطیر دادستانی تلاش شبانه روزی لازم است

مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان فیروزکوه با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران، رئیس دادگستری فیروزکوه و فرماندار شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

برای انجام وظایف خطیر دادستانی تلاش شبانه روزی لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه و ارتباطات دادگستری استان تهران،  معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم معارفه دادستان جدید شهرستان فیروزکوه گفت: دادستان یکی از مسئولیت هایی است که وظایف متعدد و سنگینی را بر اساس قانون اساسی و قوانین کشور برعهده دارد که تلاش شبانه روزی را برای انجام این وظایف خطیر می طلبد.

کوروش زارعی گفت: قاطعیت در پیگیری مسایل مختلف حوزه قضایی شهرستان، پیشگیری از وقوع جراپم و تعقیب به موقع مجرمین و همچنین جمع آوری ادله لازم در تشکیل پرونده های قضایی از جمله انتظاراتی است که در مسیر عدالت گستری و افزایش امنیت بر اساس برنامه های تحولی قوه قضاییه وجود دارد.

معاون نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان تهران، قاطعیت در اجرای احکام کیفری که از وظایف دادستان است و رسیدگی به مسایل مربوط به زندان و امور زندانیان را از موضوعات مهم عنوان و توجه به آن را مورد تاکید قرار داد.

زارعی با بیان اینکه دادستان را یک قاضی به اصطلاح آماده و ایستاده می دانیم گفت: قضاوت سنگین‌ترین امانتی است که در جامعه اسلامی بر روی دوش قاضی گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به موضوع تکریم مراجعان بیان کرد : دادسرا باید الگویی در راستای تکریم مراجعان باشد از این رو ما مشاهده می‌کنیم که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ، رئیس دستگاه قضا با چه کیفیتی به این امر می پردازند و به آن عمل می‌کنند.

زارعی ادامه داد: رئیس دستگاه قضا در میان مردم حاضر می‌شوند و مسائل و مشکلات آنها را با صعه صدر بررسی می‌کنند، همچنین در دستگاه قضایی استان، رئیس کل دادگستری نیز بر همین اصل تکریم و پاسخگویی به مراجعان را مستمرا مورد توجه دارند و عامل می باشند که واقعاً در این مقوله الگوی بسیار خوبی هستند.

وی تأکید کرد: همچنین دادستان باید به سرعت و دقت به موضوعات توجه داشته باشد و مسائل را رصد کند، طوری که نه سرعت فدای دقت و نه دقت فدای سرعت شود و در کوتاهترین زمان ممکن به موضوعات رسیدگی شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به موضوع اطاله دادرسی بیان کرد: طولانی شدن زمان دادرسی، آسیب زاست.

رئیس دادگستری فیروزکوه با تشکر از رضایی، دادستان سابق فیروزکوه گفت: میانگین پرونده‌های وارده به شعبه حقوقی دادگستری فیروزکوه دارای بیش از ۲۲۰ پرونده و شعبه کیفری بیش از ۳۰۰ پرونده است.

درزی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در دادگستری شهرستان فیروزکوه، بیان کرد: با وجود کمبودها عملکرد مسئولان قضایی بسیار خوب بوده است و در اردیبهشت ماه مقام دوم را از نظر عملکرد کسب کرده اند.

درزی با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه منطقه ای وسیع است، تاکیدکرد: با وجود کمبود نیروی موجود، تلاش می شود تا خدمات قضایی به مردم این شهرستان به خوبی ارائه شود.

درزی اظهار کرد: انتظار داریم به کمک مسئولان، مشکلات فعلی دادگستری شهرستان فیروزکوه درباره چارت دادگاه برطرف شود تا مردم بتوانند در کمترین زمان نتایج پرونده های خود را ملاحظه کنند و پرونده ها به سرعت بررسی شود.

دادستان جدید شهرستان فیروزکوه در جریان این جلسه گفت: احقاق حقوق عامه که از وظایف اصلی دادستان است با حضور و مشارکت عامه مردم و مسئولان محقق می‌شود. 

توحید مظفری، بیان کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها که از اهداف سند تحول قضایی است در دستور کار قرار خواهد گرفت اما اجرای سیاست‌های مبتنی بر رأفت اسلامی نباید موجب تجری مجرمان حرفه ای و جو ناامنی در جامعه شود لذا برخورد جدی و متناسب با قانون با این دست از افراد صورت خواهد گرفت.

دادستان جدید شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه خط قرمزی در زمینه حقوق بیت المال و مبارزه با فساد نداریم، بیان کرد: در این زمینه در ابتدا پیشگیری لازم را با نهادهای امنیتی و انتظامی انجام و در صورت کشف جرم با احدالناسی تعارف نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین در راستای حمایت از تولید و اشتغال با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور،هیچ یک از واحدهای تولیدی و خدماتی در درجه اجرای حکم تعطیل نخواهند شد.

مظفری گفت:‌ ارتباط موثر با مردم، تکریم ارباب رجوع و تعامل و همکاری با نهادها و سازمان‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت، البته این مهم با رعایت نظارت، اقتدار و استقلال دستگاه قضایی خواهد بود.

در ادامه این مراسم دادستان سابق شهرستان فیروزکوه با اشاره به اقدامات دادستانی فیروزکوه در زمینه حفظ حقوق بیت المال، حقوق عامه و شهروندی، بیان کرد: در بخش حفظ حقوق عامه ۲ گشت در دادستانی شهرستان فعال شد؛ یک گشت برای کنترل و نظارت بر بازار و دومین گشت، گشت کنترل و نظارت بر حفظ حقوق بیت المال بود.

رضایی بیان کرد: همچنین در رابطه با راهداری و آزادسازی حریم راه‌ها در سال ۹۸، ۶ هزار مترمربع، درسال۹۹، ۷ هزار مترمربع و در سال ۱۴۰۰ ، ۱۵ هزار متر مربع آزادسازی حریم راه ها انجام شد که مجموع آن به ۲۸ هزار متر مربع می رسد.

در جریان این جلسه با حضور زارعی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران، امام جمعه و فرماندار و رئیس کل دادگستری شهرستان فیروزکوه، از تلاشهای رضایی دادستان سابق شهرستان فیروزکوه تقدیر و توحید مظفری، با حکم رئیس قوه قضاییه به سمت دادستان جدید شهرستان فیروزکوه منصوب شد.

کوروش زارعی معاون قضایی رییس کل در نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان تهران پس از این مراسم از شعب دادسرا و دادگاه بازدید به عمل آورد و با تعدادی از مراجعان به صورت چهره به چهره ملاقات و ضمن استماع مشکلات ودرخواست آنهادستورات مقتضی را در جهت رفع مشکلات آنها صادر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول