اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جان باختن ۱۰ نفر در استخرهای کشاورزی تربت حیدریه

رئیس هیات شنا وشیرجه تربت حیدریه گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ نفر در استخرهای کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه غرق شده اند.

جان باختن ۱۰ نفر در استخرهای کشاورزی تربت حیدریه

هادی مراد زاده رئیس هیات شنا وشیرجه تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بهار امسال 2 جوان 13 ساله در استخر کشاورزی واقع در روستای سرگلون شهرستان زاوه غرق شدند، هفته گذشته نیز در روستای زرمهر تربت‌حیدریه یک پسر 15 ساله اسیر گرداب مرگ شد و خانواده‌ای را داغدار کرد.

وی گفت: هر چند آمار یک دستی موجود نیست، اما از ابتدای امسال 10 نفر در منطقه تربت‌حیدریه دچار غرق شدگی در استخرهای کشاورزی شده‌اند.

رئیس هیات شنا وشیرجه تربت حیدریه ادامه داد: طبق آمار دریافتی از منابع امداد و نجات، از ابتدای امسال تاکنون و بصورت میانگین ماهانه 2 نفر در استخرهای ذخیره کشاورزی این منطقه غرق شده و جان باختند.

مرادزاده با اشاره به اینکه اغلب این استخرها بدون مجوز ساخته شده و ایمنی لازم را رعایت نکرده‌اند، افزود: یکی از موارد مهم، ساده‌انگاری در ساخت این استخرها است که گاه ملاحظه می‌شود فنس‌کشی نشده یا در داخل آن نکات ایمنی لازم رعایت نشده‌است و هر استخر کشاورزی حکم یک تله برای جوانان را دارد وحتی غواصان نیز اگر طناب نداشته باشند نمی‌توانند نجات پیدا کنند.

وی گذاشتن فنس ۳ متری قفل دار ، مجهز بودن ۴ طرف استخر به نردبان از جنس طناب نخ نسوز ، انداختن تیوب در کاسه استخر و حتی یک چوب بزرگ را از الزامات امکانات یک استخر عنوان کرد.

رئیس هیات شنا وشیرجه تربت حیدریه اضافه کرد: در محوطه بیرونی استخرها نه تنها تابلوهای هشدار دهنده، اعلام عمق و خطر غرق‌شدگی به چشم نمی‌خورد، بلکه حتی در اطراف استخرها نردبان‌های شناور، تیوپ، طناب، حلقه‌های طویل و چوب‌های بلند در اطراف یا داخل استخرها تعبیه نشده‌است.

مرادزاده در ادامه به دلایل دیگر این حوادث اشاره کرد و یادآور شد: کمبود یا فقدان فضای سالم و ایمن برای انجام ورزش مفرح شنا در برخی شهرها، فقدان آموزش همگانی، تخلف مالکان استخرهای کشاورزی در رعایت نکردن نکات ایمنی نگهداری این استخرها، فقدان بازرسی دوره‌ای جهاد کشاورزی به عنوان متولی صدور مجوز ساخت این استخرها و مواردی دیگر از مهمترین مشکلات است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول