اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دمشق: از عملیات روسیه در اوکراین کاملا حمایت می‌کنیم

سفیر سوریه در روسیه تاکید کرد مقامات سوری بدون قید و شرط از اقدام نظامی مسکو در اوکراین حمایت می‌کنند.

دمشق: از عملیات روسیه در اوکراین کاملا حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه گفت دمشق تصویر کاملی از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین برای حفاظت از منافع دفاعی مسکو را می‌بیند و علاوه بر این، مقامات سوریه بدون قید و شرط از اقدام مسکو حمایت می‌کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «تاس» اظهار داشت: مایلم تاکید کنم که سوریه به طور کامل از تصمیم روسیه برای آغاز عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین با هدف حفاظت از امنیت ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور در برابر مزدوران و نئونازی‌هایی که از سراسر جهان به اوکراین سرازیر شده‌اند حمایت می‌کند. 

این دیپلمات سوری افزود: سوریه به خوبی از خطری که غرب در قبال روسیه ایجاد می‌کند، آگاه است. به گفته حداد، «امروزه روسیه با انبوهی از تهدیدات ناشی از غرب مواجه است». او گفت یکی از چالش‌ها «جنگ رسانه‌ای ساختگی و گمراه‌کننده با هدف تحریف حقیقت و تخریب وجهه این کشور در نزد مردم آن است».

سفیر سوریه تصریح کرد: ثانیاً مزدورانی هستند که با حمایت آمریکا و کشورهای غربی علیه روسیه می‌جنگند. این‌ها همان مزدورانی هستند که در سوریه با هدف تخریب زیرساخت‌ها و نهادهای دولتی آن و تابع کردن کشورهای دیگر و مردمانشان تحت هژمونی غرب، جنگیدند.

او در ادامه به محاصره اقتصادی همراه با تحریم‌های ناعادلانه که کشورهای غربی به طور یکجانبه علیه سوریه اعمال کردند، اشاره و تاکید کرد: امروز می‌بینیم که آن‌ها [کشورهای غربی] دوباره بازگشته‌اند و همان تحریم‌ها را علیه روسیه و مردمش اعمال کرده‌اند. سوریه و روسیه مشترکاً در مقابل این وقاحت و هژمونی غربی تحت هدایت آمریکا قرار گرفته‌اند.

اخیراً همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه گفت جمهوری عربی سوریه تصمیم گرفته استقلال و حاکمیت جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین را به رسمیت بشناسد.

پیش تر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد که روند به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را آغاز کرده و روسیه هم از این گام سوریه استقبال کرد.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) با استناد به عدم اجرای توافقنامه مینسک توسط کی‌یف که برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین طراحی شده بود، نیروهای خود را به این کشور اعزام کرد. این اقدام بعد از به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونباس از سوی روسیه انجام شد.

مسکو از اوکراین خواسته رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به هیچ بلوک نظامی غربی نخواهد پیوست. کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول