اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استاندار مازندران: وجب به وجب جنگل از وجود متجاوزان پاک‌سازی می‌شود

استاندار مازندران با اعلام اینکه زنگ خطر در مبارزه با جنگل خواری در استان به صدا درآمده است، گفت: باید در این زمینه هم مسؤولان و هم مردم احساس تکلیف کنند تا وجب به وجب جنگل را پاک‌سازی شود. ‎

استاندار مازندران: وجب به وجب جنگل از وجود متجاوزان پاک‌سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه قرارگاه صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی،مبارزه با جنگل‌خواری ضمن اشاره به اینکه راهبرد عملی در صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی باید اجرایی شود، خاطرنشان کرد: تعرض به مجموعه منابع طبیعی و اراضی ملی طبق آمارهایی که نزدیک به واقعیت بوده، همه‌مان را با یک ابر مسئله در این حوزه مواجه کرده است.

وی، فلسفه وجودی قرارگاه صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی، مبارزه با جنگل‌خواری را فرمان رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: بعد از سفر ریاست جمهور به منظور رسیدگی به گزارشی که فعالان محیط زیست درباره ساخت‌وسازهای داخل جنگل‌ها، شخص رئیس دولت خطاب به استان ‌های شمالی فرمان تشکیل این قرارگاه را دادند که توسط دفتر رئیس جمهور ابلاغ شد.

استاندار مازندران اضافه کرد: علت تشکیل این قرارگاه در استان اجرای دستور ریاست جمهور است که باید به عنوان یک فرصت مغتنم با توجه به سیاست‌های اعلام شده مورد توجه قرار گیرد.

حسینی‌پور، دستور رئیس‌جمهور  را دستوری واضح و روشن دانست و گفت: در مقوله مبارزه با جنگل‌خواری دستور رئیس‌جمهور در حال حاضر معطوف به داخل جنگل‌ها است و مطمئنا با اقداماتی که دراین خصوص انجام می‌شود، قطار مبارزه با جنگل‌خواری به حرکت در می‌آید و به نقاط دیگر نیز می‌رسد، لذا تمام وقت تلاش‌مان را باید برای اجرای این دستور معطوف کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع محیط زیست و منابع طبیعی برای شخص اول مملکت یعنی مقام معظم رهبری مهم است  تاکید کرد: مبارزه با جنگل‌خواری و ساخت‌وساز غیرمجاز در دل جنگل مسئله اول ما است و ضرورت دارد سایر مسؤولان نیز نسبت به این مقوله حساسیت قائل شوند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه زنگ خطر در مبارزه با جنگل‌خواری در استان به صدا درآمده است، گفت: باید با استفاده از ابزارهایی که داریم، صدای زنگ خطر در مبارزه با جنگل‌خواری به گوش همه برسد تا هم مسؤولان و هم مردم در این خصوص احساس تکلیف کنند تا وجب به وجب جنگل را پاک‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: بر حسب شناسایی‌هایی صورت گرفته و قوانین موجود همچون ماده ۵۵ از ساخت‌وسازهایی که در حال انجام است نیز باید جلوگیری شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه در تخریب کردن حاکمیتی همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند، اظهار کرد: از ظرفیت دهیاران به‌عنوان ماموران جهاد کشاورزی در توقف ساخت‌وساز غیرمجاز در جنگل‌ها باید استفاده شود.

وی ادامه داد: هر دهیار و یا مسؤول دیگری که همکاری نکرد و در ارائه گزارش‌های واقعی ممانعت کرد مطمئنا برخوردی قاطعانه انجام می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه در اجرای این مهم دقت شود تا به روستاییان و ساکنان بومی، قشر ضعیف جامعه ظلمی صورت نگیرد،گفت: باید اول از همه به سراغ افراد که ویلای چند میلیاردی در دل جنگل احداث کردند رفت و پس از شناسایی‌هایی انجام شده، با استفاده از ظرفیت این کارگروه، مصادیقی را برای اجرای حکم اماده داشته باشیم تا براین اساس بتوانیم اقدام عملیاتی کنیم.

وی در استان ادامه داد: طرحی مبتنی بر علم و قانون برای شناسایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی جنگلی آماده شده است که ماحصل ۳۰ سال تلاش و کار اجرایی در دستگاه‌های اجرایی است و این طرح به سرعت باید به مرحله عملیاتی برسد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری برای اجرایی شدن ماده ۱۰۰ و ۹۹ توسط این قرارگاه باید در دستور کار قرار گیردتاکید کرد: هر دستگاهی که در اجرای این طرح تعلل کند، قاطع برخورد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: مدیران در ادارات خود برای اجرای این امر مهم از افراد پاک‌دست استفاده کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/م
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول