اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۴ هزار و ۶۰۳ هکتار از اراضی همدان زیر کشت دانه‌های روغنی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان از کشت دانه‌های روغنی در ۴ هزار و ۶۰۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

۴ هزار و ۶۰۳ هکتار از اراضی همدان زیر کشت دانه‌های روغنی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی بایگانه مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان ظهر امروز در جمع خبرنگارن با بیان اینکه ۴ هزار و ۶۰۳ هکتار از اراضی کشاورزی همدان زیر کشت دانه‌های روغنی است، اظهار کرد: از این میزان سطح زیر کشت یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار مربوط به کلزا است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه حدود ۲ تن محصول کلزا خریداری شود، گفت: از ابتدای تیرماه برداشت این محصول شروع و تاکنون ۵۲۰ تن خریداری شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: قیمت خرید محصول کلزا ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که در حال حاضر کارخانه روغن‌کشی خزل نهاوند نسبت به خریداری محصول اقدام کرده است.

بایگانه با اشاره به دیگر دانه‌های روغنی کشت شده در استان ادامه داد: توسعه کشت کاملینا در برنامه قرار دارد به طوری که در سال زراعی جاری ۱۷۸ هکتار کشت شده و به‌رغم مشکلات خشکسالی تاکنون ۱۱ تن دانه تحویل مرکز خرید شده است.

وی ابراز کرد: گلرنگ نیز در ۳ هزار و ۱۷۵ هکتار کشت شده که در تناوب اراضی دیم یکی از اهداف مهم در زمینه افزایش خوداتکایی در دانه‌های روغنی بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان اضافه کرد: همدان از استان‌های پیشرو در کشت محصول گلرنگ بوده و دارای بیشترین سطح زیر کشت این محصول به صورت دیم در کشور است.

بایگانه بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از سطح زیر کشت گلرنگ با شرایط اقلیمی استان حدود ۹۰۰ تن محصول برداشت شود که کار برداشت نیز از اواخر تیرماه شروع خواهد شد.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول