اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اختصاص ۵ میلیارد ریال برای مبارزه با آفت پروانه ابریشم

رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت:‌ به دلیل شیوع آفت پروانه ابریشم باف ناجور برای مبارزه با این آفت ۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

اختصاص ۵ میلیارد ریال برای مبارزه با آفت پروانه ابریشم

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر غلامحسن اشرفی‌نیا با بیان اینکه این حشره  یکی از مخرب ترین آفات درختان و درختچه‌های جنگلی بشمار می‌رود، اظهار کرد: هم اکنون درختان "لوَر و بلوط "‌مورد حمله و تغذیه این آفت قرار گرفتند.

وی افزود:‌ در حال حاضر دامنه انتشار و خسارت این آفت به مساحت ۱۰۰ هکتار به صورت لکه‌ای و پراکنده در حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس محور کندوان (دُزبن تا هزارچم)، جاده دلیر و حد فاصل روستای سماء به فیروزآباد کجور است.

اشرفی‌نیا ‌یکی از روش‌های کنترل این آفت را مبارزه فیزیکی و مکانیکی ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبار مورد نیاز بتوانیم مبارزه با این آفت را بزودی آغاز کنیم.

به گفته رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر تاکنون بیش از ۴۰۰ گونه درختی و درختچه‌ای به عنوان میزبان این آفت شناسایی شدند.

اشرفی‌نیا در اثر تغذیه برگ‌خواری لاروهای آفت طی دو  تا سه سال متوالی درختان میزبان شدیداً ضعیف شده و با حمله آفات ثانویه مانند سوسک‌های پوستخوار و چوبخوار نهایتاً منجر به مرگ درخت می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱ /غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول