اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وجود دومین شهرک گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی در «درمیان»

فرماندار درمیان گفت: شهرک گلخانه‌ای درمیان دومین شهرک گلخانه‌ای استان است که ظرفیت گلخانه‌ای این شهرک ۴۲ واحد است.

وجود دومین شهرک گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی در «درمیان»

مهدی فرجامی‌فرد، فرماندار درمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در درمیان، اظهار داشت: درمیان شهرستان مرزی خراسان‌جنوبی است و ۵۴ کیلومتر مربع مرز مشترک با افغانستان دارد.

وی با بیان اینکه این شهرستان ۵ هزار و ۷۹۷ کیلومتر مربع وسعت دارد، تصریح کرد: این شهرستان حدود ۳.۸۴ درصد مساحت استان را دارا است.

فرماندار درمیان جمعیت درمیان را براساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۵۳ هزار و ۷۱۴ نفر ذکر کرد و یادآور شد: میزان هفت درصد جمعیت استان در این شهرستان زندگی می‌کنند و از این جمعیت ۳۹ هزار نفر حدود ۷۳ درصد در روستاها و بقیه در شهر زندگی می‌کنند.

فرجامی‌فرد با بیان اینکه بیشتر مردم به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند، ادامه داد: به همین سبب بیشتر جمعیت در روستاها زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای چهار شهر است، افزود: این شهرها شامل اسدیه، قهستان، گزیک و طبس مسینا است و همچنین دارای چهار بخش مرکزی، قهستان، گزیک و میان‌دشت است.

فرماندار درمیان اضافه کرد: این شهرستان دارای حدود ۱۵۴ آبادی دارای سکنه است که ۹۹ آبادی آن بالای ۲۰ خانوار است.

فرجامی‌فرد با بیان اینکه ۹۵ روستاهای شهرستان دارای دهیاری است، گفت: حدود ۳ هزار خانوار عشایر داریم که جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر هستند.

وی تراکم جمعیت در درمیان را ۹.۲۷ در کیلومتر مربع دانست و تصریح کرد: این مقدار در استان ۵.۰۹ است.

فرماندار درمیان نرخ بیکاری این شهرستان را ۱۳.۶ درصد عنوان کرد و یادآور شد: نرخ مشارکت اقتصادی ۳۹.۲ درصد و نرخ باسوادی ۹۱.۳۲ درصد است که از میانگین استان بیشتر است.

فرجامی‌فرد با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۸۰ شهید و ۱۲۹ جانباز است، ادامه داد: ۱۱ شهید گمنام هستند و از این ۱۸۰ شهید ۱۳۵ شهید شیعه و ۴۵ شهید اهل سنت بودند و حدود ۱۲۹ شهید در خود شهرستان مدوفن هستند بقیه در مرکز و سایر شهرستان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان درمیان ۴۰ معدن با ذخیره قطعی حدود ۴۱۰ میلیون تن دارد، گفت: تعداد ۹ معدن گرانیت و دو معدن مارن و آهک فعال هستند.

فرماندار درمیان با بیان اینکه ۸۶ درصد ذخیره مارن استان مربوط به معادن درمیان است، تصریح کرد: میزان ۴۵ درصد هیدرومنیزید، ۴۰ درصد معادن بازالت و ۳۸ درصد معادن آهک استان مربوط به شهرستان درمیان است.

فرجامی‌فرد از وجود شهرک گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: این شهرک دومین شهرک گلخانه‌ای استان است و ظرفیت گلخانه‌ای این شهرک ۴۲ واحد است و تعداد ۱۵ واحد در حال راه‌اندازی است و ۲۵ واحد دیگر تحویل شده که حدود ۱۰ واحد گلخانه‌ای در حال حاضر فعال هستند که در بحث برق مشکل داشتند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول