اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ربیعی: اگر کم کاری باشگاه را می دیدم در مس نمی‌ماندم/ 60-50 درصد نفرات مدنظرم جذب شدند

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: اگر می‌دیدم باشگاه کم کاری می‌کند و تلاش نمی‌کند، قطعا نمی‌‌ماندم اما دیدم دوستان همه تلاش خود را کردند.

ربیعی: اگر کم کاری باشگاه را می دیدم در مس نمی‌ماندم/ 60-50 درصد نفرات مدنظرم جذب شدند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمد ربیعی در حاشیه اولین تمرین پیش فصل تیم فوتبال مس رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین جلسه تمرینی مس رفسنجان را به فضل الهی و نگاه پرمهر ائمه شروع کردیم و ان‌شاءالله بتوانیم فصل جدید را بهتر از قبل برای مس رفسنجان داشته باشیم. در رابطه با شرایطی که برای جذب نفرات داشتیم و کاری که می‌خواستیم انجام بدهیم تا حدودی خود برای اولین جلسه تمرین آماده کردیم.

وی درمورد اینکه با توجه به حضور تیم‌های قدرتمند در لیگ، آیا مس رفسنجان می‌تواند هدف کسب سهمیه آسیا را دنبال کند زیرا به دلیل سهمیه‌بندی احتمالی، برای حضور در لیگ قهرمانان باید قهرمان لیگ یا جام حذفی شوند، توضیح داد: امسال چهارمین سالی است که در مس رفسنجان هستم. هر سال به لطف خدا توانستم برای این مجموعه ارتقا را ایجاد کنم. مسئولان انتظارات بیشتری دارند اما سال گذشته هم گفتم شخص خود من با توجه به باوری که در تیم ایجاد می‌کنم، جاه طلبی خودمان را داریم ولی باید واقع‌بینانه به قضیه نگاه کرد.

سرمربی مس رفسنجان تصریح کرد: نباید بار روی تیم گذاشت و نباید از مس رفسنجان انتظار بیهوده داشته باشیم. خیلی واضح گفتیم. اگر شرایط کسب سهمیه مثل گذشته بود ما که در فصل قبل ششم شدیم این شانس را می‌توانستیم برای خودمان قائل شویم که برای رتبه‌های چهارم یا پنجم اقدام کنیم. روز گذشته با سهیل مهدی در جلسه بودیم. در مورد کسب سهمیه آسیا باید هیات رئیسه فدراسیون تصمیم بگیرد. در این فصل لیگ قهرمانان نداریم و این مسابقات برای برج پنج یا شش 1402 است. باید تا 10 خرداد طبق گفته مهدی نمایندگان ایران معرفی شوند.

ربیعی ادامه داد: ما 2 سهمیه قطعی و 2 سهمیه در پلی آف داریم. به ما گفته‌اند باید صبر کنیم و ببینیم آیا سهمیه 2+2 به ما می‌دهند یا 1+3. به صورت کلی برنامه من برای مس رفسنجان طبق صحبتی که با زیندینی و هیات مدیره داشتیم این است که بتوانیم با توجه به اینکه در هر سه سال ارتقا داشتیم امسال هم بتوانیم در ابتدا جایگاه سال گذشته را حفظ کرده و نسبت به آن رتبه خود را ارتقا بدهیم. هرچه بالاتر باشیم بهتر است و در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

وی درمورد دلیل کنار گذاشتن 2 بازیکن عمانی از مس رفسنجان، پاسخ داد: هنوز هم روی این قضیه هستم این دو بازیکن تا جایی که می‌توانستند برای تیم سال گذشته ما تلاش کردند. از فائز الرشیدی نزدیک به 18 بازی در ترکیب ثابت استفاده کردیم. ظاهر سلیمان در دیدارهای دوستانه پیش از فصل و حتی اولین بازی ما برابر سپاهان، بازیکن ثابت بود اما در بازی عمان با استرالیا در مقدماتی جام جهانی از ناحیه کتف آسیب دید. بعد از آن با توجه به روند خط جلوی ما و روندی که آذرباد، علیاری و منشا داشتند، نه تنها برای او بلکه برای سایر نفرات هم فضا کمتر ایجاد شد. خط جلوی ما خوب بود. 

سرمربی مس رفسنجان اضافه کرد: از بازیکنان عمانی به خاطر زحمات‌شان تشکر می‌کنم اما امسال تصمیم گرفتیم درون دروازه از حامد لک استفاده کنیم و برای خط جلو نیز به این دلیل که شاید با 2 مهاجم مرکزی بازی کنیم، مقداری تغییر روش خواهیم داشت.

ربیعی درخصوص اینکه آیا بازیکنان جدیدی جذب خواهند کرد، گفت: سه هفته قبل از پایان فصل قبل، لیست اولیه خود را خدمت کمیته فنی، علی علیزاده و زیندینی دادم. دوستان هم خیلی زحمت کشیدند اما به هرحال نشد و نفرات این لیست جذب تیم دیگری شدند. البته 70 تا 75 درصد تیم را حفظ کردیم. باید 6-5 بازیکن می‌گرفتیم. وقتی علیاری را از دست دادیم، یک نفر دیگر جای او گرفتیم.  به همین دلیل تاکنون هفت بازیکن جذب کردیم. در دروازه‌بان، دفاع وینگ و بخشی از دفاع تغییراتی داشته ‌ایم. به من گفتند یک بازیکن نیز سرباز می‌شود و به همین دلیل برای انتخاب جانشین او نیز چالش داشتم. 

وی عنوان کرد: در نهایت از باشگاه و نفرات خودمان که پای تیم ایستادند، تشکر می‌کنم. توانستیم تیم را جمع و جور کنیم اما آنچه مدنظر من بود، کامل انجام نشد. البته 50-60 درصد نفرات مدنظر جذب شدند.

سرمربی مس رفسنجان درخصوص اینکه آیا خواسته‌هایش درمورد امکانات و سخت‌افزار تامین شده که در مس ماندنی شد، توضیح داد:‌ من در گذشته گفتم چنانچه این مسائل حل نشود، نمی‌مانم زیرا به لطف خدا در سال اول حضورم در مس، این تیم را به لیگ برتر آوردم. در اولین سال حضورش در لیگ برتر نیز توانست بین هشت تیم قرار گرفت و سال قبل هم به جمع شش تیم آمد. با توجه به فوتبالی که مدنظر من بود و فلسفه‌ای که داشتیم، در خیلی از آیتم‌های فنی جزو سه تیم اول لیگ بودیم. این مسائل برای من قابل احترام است و برای تولیدش زحمت کشیدم. به همین دلایل چنین موضوعی را گفتم.

ربیعی افزود: اگر می‌دیدم باشگاه کم کاری می‌کند و تلاش نمی‌کند، قطعا نمی‌‌ماندم اما دیدم دوستان همه تلاش خود را کردند. ما محدودیت بودجه داشتیم. شاید اگر این محدودیت نبود تمام نفرات مدنظر من جذب می‌شدند و یک تا دو نفر از بچه های خودمان را نیز از دست نمی‌دادیم. نسبت به بودجه باشگاه واقعا زحمت کشید. وقتی این وفاق را دیدم تصمیم دیگری گرفتم. قطعا همه می‌دانند کار کردن یک مربی و باشگاه به مدت چهار سال با هم دست کم در فوتبال ما خیلی نادر بوده است. حس خوب و ارادت قلبی به زیندینی، علیزاده و اعضای هیات مدیره داریم. دوستان تمام انرژی و تلاش خود را گذاشتند و این امر مرا مجاب کرد با افتخار در خدمت مس و مجموعه مس رفسنجان باشم.

وی درخصوص اینکه در یک بازی فصل گذشته مس در رفسنجان از ثانیه 49، 10 نفره بازی کرد که فشار زیادی به تیم آمد و چه تدابیری درخصوص اختلاف سطح رفسنجان در نظر گرفته است؛ گفت: در ثانیه 49 بازی با نفت مسجد سلیمان در سرچشمه اخراجی دادیم. دو بازی پایانی فصل قبل را در رفسنجان برگزار کردیم. از مجموعه ملی مس، سعد محمدی، رستمی، افضلی، اعضای هیات مدیره مجموعه مس و هیات مدیره باشگاه تشکر می‌کنم. از لحاظ سخت افزار رو به جلو رفتیم و یک زمین چمن خوب برای مسابقه و یک زمین چمن خوب هم برای تمرین داریم اما گنجایش زمین مسابقه خیلی کم است. با توجه به کرونا می‌توانستیم 700 نفر را در ورزشگاه جای بدهیم. تمهیداتی در نظر گرفته شده که ظرفیت ورزشگاه اصلی که گنجایش بیشتری دارد، بالا برود.

انتهای پیام/

ادامه دارد..

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول