اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| رایزنی ایران خودرو با سازمان استاندارد برای رفع مشکل شماره‌گذاری سمند

گروه صنعتی ایران خودرو به فارس اعلام کرد با توجه به اعلام سازمان ملی استاندارد درباره خارج شدن خودروی سمند از مدار تولید، این گروه صنعتی در راستای اجرای تعهدات خود به مشتریان جلساتی با سازمان ملی استاندارد درباره اجرای این تعهدات برگزار کرده است.

فارس من| رایزنی ایران خودرو با سازمان استاندارد برای رفع مشکل شماره‌گذاری سمند

به گزارش خبرگزاری فارس کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویش «پیگیر پلاک‌گذاری خودروی تیبا و سمند باشید» عنوان کردند که برای شماره‌گذاری خودروهای سمند و تیبا بعد از اینکه سازمان ملی استاندارد در ابتدای خرداد ماه سال جاری  اعلام کرد که این خودروها از فهرست تمدید اعتبار حذف شده‌اند با مشکل مواجهند و با وجود اینکه وجه خرید بطور کامل به خودروساز پرداخت شده و این خودروها فاکتور شده‌اند؛ اما پلاک نمی‌‌شوند. 

به گزارش فارس، سازمان ملی استاندارد در اوایل خردادماه سال جاری اعلام کرد که خودروهای سمند، تیبا یک و تیبا دو به دلیل عیوب پرتکرار ایمنی عملکرد، از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شد. 

بعد از اعلام این خبر توسط سازمان ملی استاندارد  افرادی که از قبل از طریق طرح‌های فروش خودروسازان اقدام به خرید این خودرو‌ها کرده بودند  برای شماره گذاری این خودروها با مشکل مواجه شد‌ه‌اند و به عبارتی خودروهای آنها پلاک نمی‌شود. 

با توجه به پیگیری خبرنگار فارس از شرکت ایران خودرو در رابطه با موضوع فوق،  این شرکت خودروسازی به  فارس اعلام کرد که با توجه به اعلام سازمان ملی استاندارد در خصوص خارج شدن خودروی سمند از مدار تولید، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای تعهدات خود به مشتریان و سازمان‌هایی چون تاکسیرانی، جلساتی با سازمان ملی استاندارد در مورد اجرای این تعهدات برگزار کرده است. 

تعداد تعهدات سمند محدود بوده و خودروها تولید شده و آماده واگذاری است که عمدتا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری است. 

در حال حاضر پیگیری‌های مستمر در حال انجام است تا هر چه سریع‌تر خودروهای سمند تحویل مشتریان محترم شود. 

پس از انجام کامل تعهدات خط تولید سمند به طور کامل متوقف می‌شود و این محصول دیگر تولید نخواهد شد. 

در پویش ثبت شده در سامانه «فارس من» با عنوان «پیگیر شماره‌گذاری خودروهای سمند و تیبا باشید» کاربران این سامانه همچنین مشکل عدم شماره‌گذاری خودروهای تیبا را نیز مطرح کرده‌اند که براساس پیگیری‌های خبرنگار فارس قرار است این شرکت خودروساز بزودی در این رابطه پاسخی به خبرگزاری فارس ارائه دهد تا از طریق این رسانه اطلاع رسانی شود.

به گزارش فارس، پیش از این رئیس سازمان استاندارد در گفت‌‌وگو با فارس به رویکرد تحولی سازمان استاندارد در بحث خودرو که از دی ماه سال قبل کلید خورد اشاره کرده و گفته بود‌: در نخستین گام، سعی کرده‌ایم دستورالعمل‌های نظارتی را تصحیح کنیم و شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های همکار استاندارد طبق آن اقدام کنند از طرفی رابطه میان خودروسازان و ناظران کیفی را قطع کردیم تا مفسده‌ ایجاد نشود‌، در همین رویکرد ، پروانه کاربرد نشان استاندارد برای خودروسازان که دو ساله بود به یک ماه کاهش یافته تا پیوسته مورد رصد قرار گیرند.

انتهای پیام/ ت 70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول