اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پسماند حاصل از سوخت نیروگاه مفتح آلودگی زیست‌محیطی ایجاد نکرد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه پسماند حاصل از سوخت نیروگاه مفتح در حال حاضر آلودگی زیست‌محیطی ایجاد نکرده است گفت: این پسماند به دلیل ماهیت ارزشمندی که دارد باید بازیافت شود.

پسماند حاصل از سوخت نیروگاه مفتح آلودگی زیست‌محیطی ایجاد نکرد

عادل عربی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح پسماندهای مختلفی دارد اظهار کرد: از بین‌ پسماندها و ضایعات، پسماند مختص به دودکش‌ها به دو دسته دوده حاصل از سوخت و شستشوی قلیایی دودکش‌ها تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پسماند حاصل از سوخت نیروگاه حاوی فلز کمیاب و با ارزش وانادیوم است تصریح کرد: این پسماند ارزشمند است و متقاضی دارد به نحوی که چند مورد در داخل و خارج از کشور به فروش رفته است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر این پسماندها با بسته‌بندی‌های مخصوص در سالن‌های سرپوشیده نگهداری می‌شود اضافه کرد: طبق آخرین آماری که در اختیار داریم بیش از ۷۰۰ تن پسماند دپو شده است.

وی با بیان اینکه نیروگاه شهیدمفتح برابر سیاست‌های داخلی و گنجایش انبارها این پسماند را دپو می‌کند و سپس به مزایده می‌گذارد یادآور شد: مکاتباتی با نیروگاه انجام شده مبنی بر اینکه این پسماندها را هر چه زودتر تعیین تکلیف کنند چراکه پسماند ویژه‌ به شمار می‌رود.

عربی با بیان اینکه تعیین تکلیف این پسماندها به معنای امحا یا بازیافت است ادامه داد: این نوع پسماند به دلیل ارزشی که دارد باید بازیافت شود چون ماهیت کمیابی دارد.

وی با اشاره به اینکه  این پسماندها سال گذشته به مزایده گذاشته شده‌اند یادآور شد: در حال حاضر این پسماندها موجب آلودگی محیط زیست نشده بلکه نگهداری و دپو و در نهایت فروخته می‌شوند البته جزو منابع درآمدزایی نیروگاه هم به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول