اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کشف بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی/ یک تن مواد مخدر کشف شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در عملیات های ۳ ماهه نخست پلیس در این استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۸۷ درصدی داشته است.

کشف بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان  مرکزی/ یک تن مواد مخدر کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا، طرح‌ریزی‌های گسترده‌ای در اثربخشی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح پلیس استان اجرایی شده است.

وی با اشاره به کشف ۹۸۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات‌های ۳ ماهه نخست پلیس استان مرکزی بیان داشت: در این عملیات‌ها تعداد ۴۲۹ نفر قاچاقچی کالا دستگیر شدند و از این افراد تعداد ۵۱۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه تصریح کرد:‌ از تعداد ۴۰۱ پرونده تشکیل شده در این بازه زمانی در خصوص قاچاق کالا، ارزش ریالی ۱۹ پرونده بالای ۱۰ میلیارد ریال داشته است.

کشف یک تن و ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان مرکزی

مفخمی شهرستانی همچنین اضافه کرد: در تحقق هر چه بهتر پلیس پاسخگو، یکی از مهمترین برنامه‌های عملیاتی پلیس استان در حوزه مبارزه اثربخش با مواد مخدر است.

وی با اشاره به کشف یک تن و ۳۰ کیلو و ۱۵۶گرم انواع مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال در عملیات‌های پلیس استان مرکزی ادامه داد: در این عملیات‌ها تعداد ۷۷ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۶ باند فعال در زمینه قاچاق مواد مخدر متلاشی شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان طرح‌ریزی پیش‌دستانه پلیس استان مرکزی در پیشگیری از ورود و عرضه مواد مخدر در عملیات‌های برون‌استانی افزود: بسیاری از کشفیات پلیس استان در مبارزه با مواد مخدر با اشرافیت اطلاعاتی و هوشمندسازی عملیاتی پلیس در این حوزه و خارج از استان و قبل از ورود مواد مخدر به دست آمده است.

مفخمی شهرستانی اجرای طرح ظفر و طرح‌های پاک‌سازی نقاط جرم‌خیز را اقدامی مهم در رسیدگی به مطالبات مردمی عنوان داشت و گفت: در سه ماهه نخست امسال تعداد ۲ هزار و ۳۵۲ نفر معتاد و ۸۵۱ خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر و برای برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کاهش ۵ درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی دراستان مرکزی 

وی با اشاره به این که افزایش رضایتمندی مردم و کاهش تصادفات از الویت‌های پلیس در تأمین امنیت ترافیکی شهروندان به شمار می‌رود گفت: فرهنگ‌سازی و قانونمندسازی شهروندان یکی از اقدامات اثرگذار در کاهش تصادفات است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته در استان در ۳ماهه نخست شاهد کاهش ۵ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی می‌باشیم اظهار داشت: امسال ۲۳ نفر در معابر درون شهری و ۹۵ نفر در محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست داده‌اند.

دستگیری عامل برهم زدن امنیت شهروندان در پارک اراک 

علیرضا معیریان فرمانده انتظامی شهرستان اراک نیز در پاسخ به سوالی در خصوص برخورد پلیس با اراذل و اوباش و عامل بر هم زدن نظم و آرامش شهروندان در یکی از پارک‌های این شهرستان بیان داشت: با اعلام گزارشی از یک مورد برهم زدن نظم و امنیت عمومی در یکی از پارک‌های شهرستان اراک به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰، تیم‌های انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: با حضور تیم‌های گشت انتظامی کلانتری ۱۵ شهرستان اراک در محل مشخص شد که یک نفر در پارک مسافر میدان صنعت شهرستان اراک با تخریب چند خودروی پارک شده باعث ایجاد مزاحمت و رعب وحشت برای شهروندان شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک با اشاره به دستگیری عامل برهم زدن نظم و آرامش شهروندان اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

معیریان خاطر نشان کرد: مخلان نظم و امنیت و آرامش شهروندان بدانند که پلیس در مواجهه با هرگونه هنجار شکنی بسیار قاطع و بدون هرگونه چشم پوشی با آنان برخورد خواهد کرد و شهروندان نیز می توانند در صورت مشاهده این گونه موارد، بلافاصله موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول