اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

فارس من| ضرورت توزیع بهتر مساجد در محله‌ها/نمازخانه مدارس و ادارات را مسجد کنید

یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس می‌گوید: اگر برنامه‌ریزی صورت گیرد که دسترسی مردم به مسجد افزایش پیدا کند، توسعه فرهنگی رقم خواهد خورد. این مهم نیازمند یک نقشه یا طرح آمایش سرزمینی برای احداث مساجد در سطح کشور است.

فارس من| ضرورت توزیع بهتر مساجد در محله‌ها/نمازخانه مدارس و ادارات را مسجد کنید

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه تعاملی فارس من، سوژه‌ای ثبت کردند با عنوان «مسجد معجزه تربیتی دارد؛ دسترسی نوجوانان به آن آسان شود» به ثبت رساندند که در جزئیات آن آمده است: «با انتشار کلیپ بلوار شهید چمران در شیراز؛ همه به دست و پا افتاده‌اند که چرا چنین و چنان شد! اما غافل از این هست که نوجوان در سنین نوجوانی به دنبال هویت‌یابی است و نقش خود در اجتماع را بازیابی می‌کند.

دقیقاً مسجد نیز همین نقش را دارد و جذاب‌ترین جایگاه برای نوجوانان است که بتوانند هویت سالمی را بیابند؛ لذا از دولت و مجلس خواستارم که دسترسی مردم به مسجد را سهل کنند، یکی از راهکارهای تسهیل دسترسی به مساجد، ساخت مساجد کوچک‌تر و نزدیک به هم است، یکی دیگر از راهکارها، تبدیل نمازخانه‌های مدارس و ادارات به مسجد است. مسجد معجزه تربیتی است.»

هویت نوجوانان باید در مسجد ساخته شود

احسان صادقی از مخاطبان خبرگزاری فارس و سردبیر این سوژه که از فرهنگیان کشور است، در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: در دوران نوجوانی یعنی ۱۲ تا ۱۸ سال، دوران هویتی افراد است که باید انتظارات جامعه و دین را در نوجوان پرورش داد.

وی افزود: در این دوران اگر هویت و شخصیت نوجوان شکل بگیرد تا پایان عمر همین روند زندگی را ادامه خواهد داد. ۶۰ درصد جامعه نوجوان امروز، با بحران هویتی دچار هستند و یا هویت نامناسبی دارند.

لزوم برنامه‌ریزی برای ایجاد طرح آمایش سرزمینی مساجد

صادقی با اشاره به اینکه این روزها در تهران به عنوان افتخار اعلام می‌شود که دسترسی مردم به ایستگاه‌های مترو به کوتاه‌ترین زمان رسیده است، گفت: اگر برنامه‌ریزی صورت گیرد که دسترسی مردم به مسجد هم کاهش پیدا کند، توسعه فرهنگی رقم خواهد خورد. این مهم نیازمند یک نقشه یا طرح آمایش سرزمینی برای احداث مساجد در سطح کشور است.

این مخاطب خبرگزاری فارس گفت: من در استان خراسان جنوبی و شهر قائن  ساکن هستم که بیش از ۴۵ مسجد دارد، اما پراکندگی مساجد مناسبت نیست و شاید در یک کوچه و منطقه دو ـ سه مسجد باشد اما در منطقه‌ای دیگر اصلاً مسجد نباشد.

نمازخانه مدارس و ادارات، مسجد شود

وی افزود: یک راهکار دیگر برای افزایش میزان دسترسی مردم به مساجد، تغییر کاربری نمازخانه ادارات و مدارس به مساجد است تا عموم مردم در زمان اوقات شرعی بتوانند از این فضاها برای نماز خواندن استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول