اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

پژوهشگر مسائل بین‌الملل: حقوق بشر اهرمی در دستان آمریکا برای غارتگری است

پژوهشگر مسائل بین‌الملل با اشاره به سالگرد‌ ساقط کردن هواپیمای مسافری ایران توسط آمریکا گفت: حقوق بشر و ژست دفاع از مردم اهرمی در دستان آمریکا برای غارتگری و تسلط بیشتر بر مستضعفان جهان است.

پژوهشگر مسائل بین‌الملل: حقوق بشر اهرمی در دستان آمریکا برای غارتگری است

امیر محمد کولانی دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره ساقط کردن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا گفت: ساقط کردن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در دوازدهم تیرماه سال ۶۷ یعنی درست چند هفته قبل از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط ایران نشان از نهایت بی رحمی و تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکاست.

کولانی با بیان اینکه این حادثه تلخ با سکوت نهادها و مجامع بین المللی همراه بود، عنوان کرد: این حادثه که منجر به شهادت ۲۹۰ نفر از زنان و کودکان ایران و چند کشور دیگر شد اعتراف برخی مسئولین وقت آمریکا از روی عمد و با هدف فشار بر ایران برای پذیرش قطعنامه بوده و این فشار ناشی از استیصال رژیم بعث عراق از مقابله با رزمندگان ایرانی بود، به همین دلیل آمریکایی ها با این حربه به یاری دولت صدام شتافتند.

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه گفت: این اقدام تروریستی ایالات متحده آمریکا که بر اساس قواعد و مقررات بین المللی محکوم است هیچ‌گاه به طور رسمی ایالات متحده محکوم و مجازات نگردید، این در حالیست که حوادث مشابه ای در سایر نقاط جهان با واکنش تند نهاد ها و مجامع بین المللی خصوصاً کشورهای غربی مواجه میشود اما نه تنها محکومیتی از جانب این نهاد ها و مجامع متوجه آمریکا نشد بلکه در مواردی ایران را به دلیل آنچه ادامه جنگ می نامیدند مقصر دانستند.

این فعال دانشجویی افزود: عجیب تر آنکه این اقدام تروریستی ارتش آمریکا منجر به عذرخواهی این رژیم از ملت و دولت ایران نشد و حتی به فرمانده ناو یو اس وینسنس و خدمه آن نشانه شجاعت دادند این حادثه غمبار درس بزرگی به ملل و دولتهای جهان است تا با آنها ثابت کند رژیم ایالات متحده آمریکا هیچ ارزش و مقرراتی را برنمی‌تابد مگر آن که منافع سلطه طلبانه خود را در آن ببیند. 

 دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان گفت: حقوق بشر و ژست دفاع از مردم اهرمی در دستان آمریکا برای غارتگری و تسلط بیشتر بر مستضعفان جهان است، همچنین در سی و چهارمین سالگرد سقوط پرواز شماره ۶۵۵ یاد و نام شهدای این حادثه را گرامی میداریم و این رد خون مظلومانه زنان و کودکان را دنبال کرده و نخواهیم گذاشت بزک حقوق بشری آمریکا و دیگر دولتهای غربی منجر به سستی در مبارزه با استکبار جهانی شود.

انتهای پیام/ ت 71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول