اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

موردی از ابتلا به وبا در استان سمنان گزارش نشد

مدیر بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: موردی از ابتلا به بیماری وبا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه گزارش نشده است.

موردی از ابتلا به وبا در استان سمنان گزارش نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدناصر رهبر مدیر بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به وبا در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گزارش نشده است.

وی ادامه داد: بیماری وبا تقریباً بدون علامت است و نمونه‌گیری از موارد مشکوک انجام می‌گیرد که تاکنون موردی مثبت مشاهده نشده است.

مدیر بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: وبا یک بیماری واگیردار عفونی محسوب می‌شود و دارای دو نوع کلاسیک (فرم شدید بیماری) و التور (فرم خفیف و بدون علامت) است که بیشترین فراوانی وبا در جامعه از نوع التور است.

رهبر با اشاره به اینکه هر ساله با گرم شدن هوا شرایط برای رشد میکروب در محیط و بیمار شدن افراد فراهم می‌شود، عنوان کرد: میکروب عامل وبا، فقط در انسان بیماری ایجاد می‌کند و یک بیماری مدفوعی و دهانی است و از طریق مصرف آب و مواد غذایی آلوده به مدفوع انسان آلوده سرایت می‌کند.

وی بیان کرد: رعایت بهداشت فردی و شستن مرتب و صحیح دست‌ها پس از اجابت مزاج و قبل از صرف غذا، مهم‌ترین اصل در پیشگیری از ابتلا به وبا است.

مدیر بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: هر چیزی که آلوده به باکتری وبا باشد، آلوده‌کننده است؛ مانند شنا کردن در آب آلوده یا شستن ظروف در آب آلوده، غذاهای دریایی خام، میوه و سبزیجاتی که به‌طور صحیح شسته نشده و یا غذاهایی که در خارج از یخچال نگهداری شده و همچنین آب چاهی که نزدیک چاه فاضلاب است، می‌تواند وبا را منتقل کند.

رهبر خاطرنشان کرد: برخلاف تصور عوام که یخ عامل رشد میکروب نیست، باید گفت باکتری وبا در محیط یخ به‌راحتی رشد می‌کند و تکثیر می‌شود و باید از مصرف آن در شرایط غیربهداشتی خودداری کرد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول