اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

اردن: ناتوی عربی علیه ایران به ما پیشنهاد نشده است

وزیر خارجه اردن در گفت‌وگو با روزنامه‌ای لبنانی تأکید کرد، ناتوی عربی به معنای آن چیزی که در رسانه‌ها مطرح شد، به امان پیشنهاد نشده است.

اردن: ناتوی عربی علیه ایران به ما پیشنهاد نشده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن بار دیگر به خبرها و گمانه‌زنی‌ها درباره تشکیل ائتلافی شامل کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی «النهار»، گفت: ناتوی به معنای آن چیزی که در رسانه‌ها مطرح شد به ما پیشنهاد نشد؛ صحبتی درباره سامانه دفاع منطقه‌ای که اسرائیل بخشی از آن باشد وجود ندارد.

الصفدی در پاسخ به سوال النهار مبنی بر تشکیل ائتلاف عربی-اسرائیلی برای مقابله با ایران تأکید کرد، این امر مطرح نیست، اردن درباره ائتلاف عربی با مشارکت تل‌آویو برای مقابله با ایران، چیزی نشنیده و همچین طرحی به اردن پیشنهاد نشده است.

وی در ادامه گفت، مسأله تشکیل این ائتلاف علیه ایران در دستورکار نشستی که قرار است میان سران ۹ کشور عربی با «جو بایدن» در جده عربستان در نیمه ماه جاری میلادی برگزار شود، نیست.

الصفدی سپس تصریح کرد، اردن در کنار هر طرحی که همکاری عربی را دنبال کند ایستاده است حال این طرح‌ها در هر حوزه دفاعی، مبارزه با تروریسم، امنیت اقتصادی، اجتماعی و دیگر مسائل باشد.

وی در خصوص معاهده دفاع عربی که در دهه پنجاه قرن گذشته امضا شد، گفت، این معاهده دیگر وجود ندارد.

الصفدی در حاشیه نشست وزرای خارجی کشورهای عضو اتحادیه عرب در بیروت تأکید کرد، نباید اجازه فروپاشی لبنان داده شود و گام اساسی در این بحث، رسیدن به یک سازوکار سیاسی است که پاسخگوی چشم‌انداز ملت لبنان و ثبات سیاسی آن باشد.

وی در خصوص گشایش در روابط لبنان با کشورهای حاشیه خلیج فارس هم اعلام کرد، سران کشورهای حوزه خلیج فارس می‌گویند آماده کمک به لبنان هستند. برخی مسائل هستند که نیاز به پخته شدن دارند و همه منتظر دو اتفاق بعدی لبنان یعنی تشکیل دولت و انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

وزیر خارجه اردن هفته گذشته نیز طرح تشکیل ناتوی عربی-اسرائیلی را تکذیب کرد و در ادامه گفت، همه کشورهای عربی خواستار روابط خوب با تهران هستند. (جزئیات بیشتر)

اخیرا «عبدالله دوم» شاه اردن در گفت‌وگو با شبکه‌ای آمریکایی از امکان تشکیل یک ائتلاف نظامی در غرب آسیا همانند پیمان ناتو گفت و خاطرنشان کرد که باید چشم‌انداز چنین ائتلافی به شدت واضح باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول