اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دستور وزیر نیرو برای تامین نیاز آبی مناطق زلزله زده هرمزگان

وزیر نیرو دستور بسیج امکانات برای تامین نیاز آبی مناطق زلزله زده غرب هرمزگان را صادر کرد.

دستور وزیر نیرو برای تامین نیاز آبی مناطق زلزله زده هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در بازدید از مناطق زلزله زده اظهار داشت: زلزله بامداد امروز باعث وارد آوردن خسارت به تاسیسات آبفا شده است.

وی افزود: وزیر نیرو از همان ابتدای حادثه موضوع آبرسانی به مناطق زلزله زده را رصد و دستور بسیج امکانات برای رفع نیاز آبی آن‌ها را صادر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم بر روستای سایه خوش و با هدف تامین نیاز آبی مردم، آبرسانی سیار در حال انجام است.

 

حمزه‌پور با بیان اینکه مدیریت بحران آبفا پس از وقوع زلزله تشکیل و برنامه‌ریزی برای تامین نیاز آبی سایه خوش و سایر مناطق زلزله زده در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: در حال حاضر چهار تانکر برای آبرسانی سیار پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی روستای سایه خوش به بندرخمیر، آب مورد نیاز این روستا به وسیله تانکرهای آبرسانی از نز شهر خمیر در حال تامین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: آبفا تمام توان خود برای تامین آب سایه خوش تا وصل شدن برق سایت آب شیرین‌کن به کار گرفت و اکنون تامین آب این مناطق از طریق سایت آب شیرین‌کن در حال انجام می‌باشد.

حمزه‌پور از حضور چهار اکیپ اتفاقات آب در منطقه زلزله زده خبر داد و گفت: در این زلزله شبکه‌های فرعی و اتصالات آب آسیب دیده‌اند که نیروهای اتفاقات آبفا در حال رفع آن هستند. 

 

به گفته وی، عمده روستاهای مناطق زلزله زده به صورت مجتمعی آبرسانی می‌شوند که به علت قطعی برق سایت آب شیرین‌کن در زمان زلزله از مدار خارج شد و با رفع مشکل برق، تولید آب از سر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل وجود مخازن ذخیره در منازل، مشکلی در توزیع آب نیست و خانوارهایی که به آب نیاز پیدا کنند به وسیله تانکرهای اعزام شده آبرسانی می‌شوند.

حمزه‌پور همچنین از ارسال آب‌های بسته‌بندی به مناطق زلزله زده خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌های بسته‌بندی شده از بندرعباس در حال بارگیری است که به زودی به این منطقه خواهد رسید.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول