اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۷ روستای سیاهکل به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از اتصال هفت روستای سیاهکل به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: با افتتاح این سه سایت ارتباطی، ۵۴۸ خانوار روستایی از تلفن و اینترنت همراه بر بستر شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

۷ روستای سیاهکل به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

فرزاد توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از دسترسی ۵۴۸ خانوار روستایی به خدمات نسل سوم و چهارم در روستاهای لیه، کوه پس، نیاول، اروشکی، رزدره، گولک و گرماور از شهرستان سیاهکل خبر داد و اظهار کرد: در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و با راه‌اندازی سه سایت ارتباطی اپراتور ایرانسل، ۱۴۶۴ نفر جمعیت روستایی شهرستان سیاهکل از خدمات تلفن همراه و اینترنت سیار بر بستر شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، ۶۰ میلیارد ریال پروژه ارتباطی در شهرستان سیاهکل از محل منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) و با مشارکت اپراتور ایرانسل افتتاح و به بهره‌برداری رسیده، افزود: این پروژه‌ها شامل نصب و راه‌اندازی سه سایت تلفن و اینترنت همراه برای ایجاد زیرساخت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی در روستاهای مذکور است. 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اقدامات انجام شده در جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح استان را یکی از دستاوردهای مهم وزارت برشمرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس در حوزه روستایی، توانستیم در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا قدمی دیگری برداشته و شاهد ایجاد زیرساخت و بهبود وضعیت ارتباطی در نقاط مختلف استان به ویژه روستاها باشیم. 

توکلی با بیان اینکه هم اکنون از مجموع ۱۸۸ روستای شهرستان سیاهکل تعداد ۱۰۵ روستا به اینترنت پرسرعت روستایی دسترسی دارند، تصریح کرد: این دستاورد در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش شکاف دیجیتالی بین روستاها و شهرها بوده که نصب و راه‌اندازی و ارتقاء هفت سایت ارتباطی از محل طرح USO برای ۲۳ روستای این شهرستان در آینده نزدیک در دستور کار این اداره کل قرار دارد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول