اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پکن: آمریکا به‌ جای شعار دادن به تعهدات بین‌المللی عمل کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به صدور حکمی از سوی دیوان عالی آمریکا گفت این کشور به جای شعار دادن به تعهدات بین‌المللی عمل کند.

پکن: آمریکا به‌ جای شعار دادن به تعهدات بین‌المللی عمل کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه چین روز جمعه به رأی دیوان عالی آمریکا درباره تغییرات اقلیمی واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری گفت:‌ «برای مقابله با تغییرات اقلیمی سر دادن شعار کافی نیست».

این مقام چینی افزود: «از کشورهای توسعه یافته به ویژه آمریکا می‌خواهیم مسئولیت‌های تاریخی خود را پذیرفته و همت و عمل بیشتری از خود نشان دهند».

«لی شو» مشاور ارشد موسسه صلح سبز به رویترز گفت، صدور حکم دیوان عالی آمریکا برای محدود کردن دولت آمریکا در تنظیم مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط نیروگاه‌های برق، «شرایط را برای آینده مذاکرات اقلیمی چین دشوار خواهد کرد».

 حکم دیوان عالی آمریکا در حالی صادر شده که گرمای بی‌سابقه در آمریکا در کنار مجموعه‌ای از عوامل دیگر موجب شده شرکت‌های تأمین برق در آمریکا با نگرانی برای تأمین برق در شهرها و روستاها مواجه باشند.

در شرایطی که تابستان سال جاری در ایالات متحده ۲۱ درصد گرم‌تر از سطح ۳۰ سال گذشته است روزنامه واشنگتن‌پست نوشته شبکه برق آمریکا بیشتر از هر زمان دیگر تحت فشار قرار گرفته و سازمان‌های متولی تأمین برق هشدار داده‌اند قطعی‌های برق که در کالیفرنیا و تگزاس اتفاق افتاده‌اند ممکن است در بخش‌های وسیع‌تری تکرار شوند.

در ایالت‌های غربی، عوامل مختلفی نظیر تعطیلی نیروگاه‌های زغال‌سنگ و هسته‌ای و همچنین برنامه‌‌ریزی برای تعمیرات و خاموشی‌های اجباری در کنار عوامل فصلی دیگری نظیر وزش اندک باد ظرفیت تولید برق در تابستان را در معرض تهدید قرار داده است.

دیوان عالی آمریکا علاوه بر حکم فوق، دو حکم جنجالی نیز درباره سقط جنین و مجوز حمل سلاح در آمریکا صادر کرده که اعتراضات زیادی را به همراه داشته‌اند.

انتهای پیام/م/ ت 67

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول