اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاپید به بایدن: مشتاقانه منتظر آمدنت هستم

نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی ضمن تشکر از رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد منتظر سفر او به سرزمین‌های اشغالی است.

لاپید به بایدن: مشتاقانه منتظر آمدنت هستم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) در اولین روز مسئولیت خود از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر تبریک نخست‌وزیری موقت به وی تشکر کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، لاپید درباره روابط تل‌آویو-واشنگتن گفت: «روابط بین اسرائیل و ایالات متحده، جدایی ناپذیر است و براساس ارزش‌های مشترک و چشم‌اندازی یکسان برای آینده بنا شده‌اند».

 نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی که امروز مسئولیت‌های خود را آغاز کرده، اذعان کرد: «من مشتاقانه منتظر استقبال از رئیس‌جمهور بایدن در اسرائیل و تقویت اتحاد بی‌نظیر بین‌مان هستم.»

شب گذشته (پنج‌شنبه) پس از اعلام رسمی انحلال کنست، رئیس جمهور آمریکا و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور، در پیام‌های جداگانه‌ای تصدی پست نخست وزیری لاپید تا برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی را به وی تبریک گفتند.

سه روز پیش (سه‌شنبه) رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبردادند که لاپید و بلینکن طی گفت‌وگویی تلفنی پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای، به ویژه سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی صحبت کرده‌اند.

از هفته‌ها قبل و با وجود بحران کابینه رژیم صهیونیستی که در آستانه فروپاشی بود، بایدن بر قصدش برای سفر به فلسطین اشغالی تاکید کرده و آن را لغو نکرد. حالا هم با وجود انحلال کنست و آمادگی‌ها در تل‌آویو برای برگزاری انتخابات زودهنگام، هماهنگی‌های کاخ‌سفید با تل‌آویو برای این سفر ادامه دارد.

در حالی که دولت بایدن از مسئولیت و نقش لاپید حمایت می‌کند، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از انحلال کنست اعلام کرد که حمایت از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی و رهبران مخالفان کابینه فعلی تل‌آویو را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/م/ ت 68

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول