اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

معاون وزیر خارجه: اخذ مجوز صادرات زعفران به چین / تمرکز دولت بر ترانزیت کالا از مسیرهای متنوع صادراتی است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: مسیرهای مختلف را برای صادرات کالا به بازار جهانی می‌رویم و تمرکز دولت بر ترانزیت کالا از طریق تنوع مسیرهای صادراتی است.

معاون وزیر خارجه: اخذ مجوز صادرات زعفران به چین / تمرکز دولت بر ترانزیت کالا از مسیرهای متنوع صادراتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «مهدی صفری»، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه شامگاه پنجشنبه با بیان این مطلب در جلسه شورای هماهنگی و مدیریت روابط خارجی خراسان جنوبی با بیان اینکه نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان پیگیر بهبود روابط اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با افغانستان است، گفت: خراسان جنوبی نباید تمرکز اقتصادی و تجاری خود را تنها بر تجارت با افغانستان محدود کند، بلکه بسیاری از کشورهای همسایه، حاشیه خلیج فارس و آسیای مرکزی و حتی آفریقا می‌توانند بازارهای خوبی برای کالاهای این استان باشند.

به گفته وی؛ معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه آمادگی کامل برای کمک به استان در راستای ارتباط با این کشورها به منظور توسع تجارت و سرمایه گذاری در خراسان جنوبی را دارد.

وی افزود: اولویت اصلی دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور، ارتباط و تعامل اقتصادی، فرهنگی، علمی، تجاری و … با کشورهای همسایه است که همه این موارد در حال پیگیری می‌باشند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه بازارهایی را هدف قرار داده‌ایم که محصولات ما را کامل بخرند، تصریح کرد: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه آمادگی دارد به خراسان جنوبی کمک کند تا کالاهای استان وارد بازار جهانی شوند.

به گفته وی؛ چنانچه بازار چین را بتوانیم بدست آوردیم می‌توان بسیاری از محصولات را به این کشور صادر کرد.

صفری با اشاره به اینکه باید مسیر ترانزیتی چابهار- زاهدان به بیرجند و مشهد، به شکل ریلی و کامیونی هر چه زودتر شکل بگیرد، گفت: توافق ما با کشورهای آسیای مرکزی و روسیه، صادرات ۳۰ میلیون تن کالا در سال است اما اکنون میانگین حدود ۱۵ میلیون تن کالا صادر می‌شود که قبلاً حدود ۵ میلیون تن کالا صادر می شده است.

وی افزود: چنانچه مسیر چابهار به زاهدان زودتر وصل شود و کل تزاتزیت مسیر شمال به جنوب کشور راه بیفتد، حداقل در سال ۱۰ میلیارد دلار درآمد ترانزیتی خواهیم داشت.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه چینی‌ها سالانه ۶۵ تا ۷۰ هزار قطار صادرات و واردات به کشورهای مختلف دارند، متذکر شد: این موضوع برای ایران تاکنون نبوده که در دولت سیزدهم پیگیری شد و در حال شکل گیری است.

صفری ادامه داد: مسیرهای مختلف را برای صادرات کالا به بازار جهانی در نظر گرفته‌ایم و تمرکز دولت بر روی ترانزیت کالا از طریق تنوع مسیرهای صادراتی است.

وی با اشاره به اینکه می‌توان تلاش کرد که زرشک خراسان جنوبی را در آینده به طور کامل چینی‌ها بخرند، افزود: تعهد را می‌دهیم که در این زمینه بازار را برای خراسان جنوبی ایجاد کنیم.

به گفته وی؛ باید چینی‌ها را برای سرمایه گذاری در بخش زعفران استان بیاوریم که می‌تواند خراسان جنوبی را توسعه دهد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول