اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افزایش ساعت کار ۳ کتابخانه خراسان جنوبی تا ۲۱ شب

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی از افزایش ساعت کار سه کتابخانه عمومی استان تا ساعت ۲۱ شب خبر داد.

افزایش ساعت کار ۳ کتابخانه خراسان جنوبی تا ۲۱ شب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، مهدی حاجی با اعلام این خبر اظهار داشت: در خراسان جنوبی در مجموع ۷۲ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که ۱۲ باب آن در مرکز استان است.

به گفته وی با توجه به درخواست اعضای کتابخانه ها ی عمومی استان و خانواده‌های آنها مبنی بر افزایش ساعت کار کتابخانه های پر تردد، با پیگیری‌های انجام شده این اداره کل و با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت کتابداران استان دو کتابخانه استاد سعیدی واقع در مرکز شهر و کتابخانه محمد علی کریم پور در سجاد شهر شنبه تا چهارشنبه در دو شیفت خواهران و برادران تا ساعت ۲۱ به اعضای این کتابخانه ها خدمات ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در شهرستان قاینات هم کتابخانه اصلی این شهر؛ کتابخانه عمومی شهید بهشتی نیز تا ۲۱ شب خدمات رسانی به اعضا را انجام خواهد داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: این تصمیم در آستانه تعطیلات تابستانی و در راستای پر کردن اوقات فراغت جوانان استان صورت پذیرفته است تا ایام تابستان شاهد ارتباط بیشتر جامعه با کتاب و کتابخوانی باشیم.

حاجی ادامه داد: جز این سه کتابخانه، همه کتابخانه های عمومی استان به ابر پایگاه داده‌های علمی مگاپیپر Megapaper متصل شده اند تا حجم زیادی از مطالب، مقالات و پژوهش‌های علمی جهانی در اختیار اعضا، قرار گیرد.

به گفته وی هزینه اشتراک این پایگاه علمی بسیار زیاد است اما به منظور بهره مندی پژوهشگران، دانشجویان، اساتید و نخبگان آن را رایگان در اختیار اعضا قرار داده ایم.

وی اضافه کرد: اشتراک داده‌ها در مورد دانشنامه سیویلیکا Civilica هم وجود دارد با این تفاوت که این پایگاه فارسی زبان در حال حاضر در کتابخانه های منتخب استان در دسترس است اما قابلیت ارائه به همه اعضا را دارد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول