اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تمایلی به مصرف مازوت نداریم/ مصرف ۹۹ درصد گاز در نیروگاه مفتح

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح با تاکید بر اینکه تمایل به مصرف حتی یک لیتر مازوت نداریم گفت: مصرف مازوت علاوه بر هزینه سنگین نگهداری، بازرسی و تخلیه آلودگی هم ایجاد می‌کند.

تمایلی به مصرف مازوت نداریم/ مصرف ۹۹ درصد گاز در نیروگاه مفتح

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالمجید دیناروند بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروگاه هزار مگاواتی شهید مفتح وارد دهه چهارم عمر خود شده است اظهار کرد: با گذشت این همه سال نیروگاه همچون روز اول کار و با چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی برق تولید می‌کند.

وی به رسالت اصلی نیروگاه شهیدمفتح اشاره کرد و گفت: تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز مردم وظیفه اصلی ماست و امسال تولید و نیاز مردم سر به سر بوده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح یادآور شد: در پیک مصرف یعنی از ۲۵ تیرماه تا ۱۵ مرداد حدود ۹۴۰ مگاوات در ساعت مصرف پیش‌بینی می‌شود بنابراین صرفه جویی ولو در حد خاموشی یک لامپ اضافی ارزشمند است.

وی با تاکید بر اینکه نیروگاه شهید مفتح بالاترین تبادل بار در کشور را دارد تصریح کرد: این مجموعه بین نیروگاه‌های کشور سه سال متوالی رتبه برتر کسب کرده است.

دیناروند با بیان اینکه این مجموعه از ابتدای سال تاکنون بیشترین مصرف گاز را نسبت به دیگر نیروگاه‌ها داشته و تمایل به مصرف حتی یک لیتر مازوت هم نداریم خاطرنشان کرد: مصرف مازوت علاوه بر هزینه سنگین نگهداری، بازرسی و تخلیه آلودگی هم ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: بیش از ۹۹ درصد مصرف ما در نیروگاه شهید مفتح گاز بوده به عبارت دیگر ۶ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز که حاصل همراهی و همکاری در استان است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی خاموشی‌ها در دست توزیع برق است اما طبق پیش‌بینی‌های ما خاموشی خانگی طی تابستان و ماه‌های آتی نخواهیم داشت گفت: البته باید مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح متذکر شد: این نیروگاه از سال ۹۵ به بعد از پسآب فاضلاب استفاده می‌کند همچنین از بدو تاسیس تا سال ۹۵ طبق نامه شرکت آب منطقه‌ای نیروگاه تنها یک درصد از منابع زیر زمینی مصرف کرده است.

وی با بیان اینکه ۲۷ حلقه چاه نیروگاه پیش از پسآب در مقابل ۶ هزار چاه مجاز و غیرمجاز شهرستان کبودراهنگ چه سهمی دارد؟ ادامه داد: در حال حاضر دو حلقه چاه به منظور مصرف روزانه پرسنل و یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع در ساعت آب پسآب نیاز نیروگاه را رفع می‌کند.

دیناروند به بهره‌برداری برج خشک دوم نیروگاه اشاره کرد و گفت: تابستان سال آینده برج خشک دوم افتتاح می‌شود البته این موضوع در اختیار نیروگاه نیست.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول