اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بیش از 4 هزار جوان خراسان جنوبی منتظر دریافت وام ازدواج هستند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از ۵ هزار و ۴۷۴ نفر متقاضی وام ازدواج تا پایان اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: چهار هزار و ۴۶۴ نفر از متقاضیان در یافت تسهیلات بانکی ازدواج پشت خط انتظار قرار دارند.

بیش از 4 هزار جوان خراسان جنوبی منتظر دریافت وام ازدواج هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «مهدی قناد»، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی روز پنجشنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته ازدواج اظهار داشت: از دهم تا شانزدهم تیر ماه به میمنت  سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بعنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه حوزه ازدواج بحث فرابخشی است، افزود: در راستای ازدواج‌های آگاهانه، بهنگام، آسان و پایدار جوانان باید همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها مشارکت داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: جوانان باید در امر ازدواج به دو ملاک دینداری و امانت‌داری توجه خاصی داشته باشند تا دچار آسیب‌ اجتماعی و نابهنجاری خانوادگی نشوند.

قناد یادآور شد: وظیفه معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ستادی در حوزه‌های برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تقسیم‌ کار بین دستگاهی متولیان امور جوانان است.

وی با اشاره به بخش نرم‌افزاری حوزه ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: ایجاد و راه‌اندازی مراکز تخصصی ازدواج و خانواده، ترویج فرهنگ مشاوره، زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان‌ رشته‌های روانشناسی‌ و مشاوره‌ای در حوزه‌های عمومی و بالینی دارای پروانه فعالیت با ثبت‌نام در سامانه  مربوطه فراهم می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: مراکز مشاوره تخصصی نسیم شرق‌ و مشکات در بیرجند با کادری مجرب و متعهد در حوزه‌های مهارت‌های زندگی مشترک، توانمندسازی، خودسازی و معیار شناخت همسر، آشنایی با موانع رشد زندگی زناشویی و تفکر انتقادی، پیشگیری از طلاق فعالیت دارند.

قناد با اشاره به ۵۲۲ مورد ارائه مشاوره مراکز‌ تخصصی مجوزدار اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال در سال جاری افزود: در سال گذشته هزار و ۴۳ نفر از نیز از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شده‌اند.

وی یادآور شد: با معرفی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به مراکز تخصصی مشاوره بیرجند تاکنون ۳۵۶ جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال خدمات رایگان مشاوره‌ای دریافت کرده‌اند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در راستای اگاهی‌بخشی و بصیرت دهی در عرصه‌های فضای مجازی طی سال گذشته و سه ماه نخست امسال ۱۵ فیلم انمیشن، ۷ موشن‌گرافی و ۱۲ اثر در شبکه اجتماعی تولید و ارائه شده است.

قناد با اشاره به برگزاری کارگاه‌های پیش، حین و بعد از ازدواج جوانان گفت: معاونت جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی متولی برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج است و در همین راستا ۳۰۶ کارگاه آموزشی ویژه جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال با شرکت ۸ هزار و ۹۳۷ نفر شرکت کننده برگزار شده است.

 وی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز ۳۸ کارگاه آموزشی و دانش‌افزایی ویژه جوانان با اولویت مناطق محروم برگزار شده که ۷۶۹ نفر شرکت کرده‌اند. 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به ۱۵ هزار ۴۶۰ متقاضی تسهیلات بانکی ازدواج در سال گذشته یادآور شد: تعداد ۱۲ هزار و ۶۲۴ نفر وام ازدواج خود را دریافت کرده‌اند و ۲ هزار و ۸۳۶ نفر نیز در صف دریافت وام قرار دارند.

قناد خاطرنشان کرد: تا پایان اردیبهشت ماه امسال نیز ۵ هزار و ۴۷۴ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بوده‌اند که هزار و ۱۰ نفر وام بانکی را دریافت کرده و ۴ هزار و ۴۶۴ نفر نیز در صف انتظار قرار دارند.

وی از برگزاری ۱۱۰ برنامه‌ فرهنگی و ورزشی گرامیداشت هفته ازدواج در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: برگزاری جشن وصال و تجلیل از زوجین برتر، خیران و فعالان عرصه ازدواج، برگزاری کمپین‌ مشاوره‌های رایگان، رونمایی از چهار اثر محتوایی، پیاده‌روی‌های خانوادگی و مسابقات ورزشی، دیدار با فرمانداران و حضور در تریبون‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های این هفته می‌‌باشد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول