اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

عملیاتی کردن آموزه‌های تئوریک از ویژگی‌های دانشکده رسانه فارس است

مدرس رشته روابط عمومی دانشکده رسانه فارس گفت: از وجوه بارز این دانشکده به عنوان مرکزی که از بطن خبرگزاری فارس تولد یافته، انتقال آموزش از حوزه تئوریک به حوزه عملیاتی است.

عملیاتی کردن آموزه‌های تئوریک از ویژگی‌های دانشکده رسانه فارس است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران توانا، دانشکده رسانه خبرگزاری فارس با اتصال به شبکه بزرگ و تاثیرگذار رسانه‌ای کشور از میان علاقه مندان در مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشجو می پذیرد. در میان رشته‌های این دانشگاه علمی کاربردی ، رشته روابط عمومی به عنوان یکی از رشته‌های پرطرفدای محسوب می‌شود.

فائزه حسین نظر مدرس رشته روابط عمومی دانشکده رسانه فارس ضمن تاکید بر اهمیت و کاربردی بودن جایگاه روابط عمومی گفت: روابط عمومی نهادی است مربوط به جوامع نوین که در روند پیدایش سازمان های نوین به عنوان تسهیل‌گر ارتباط با محیط درونی و بیرونی، افکار عمومی و دیگر رسانه ها ایجاد شده است؛ روابط عمومی هنر برقرار کردن ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان است.

مدرس رشته روابط عمومی دانشکده رسانه فارس تاکید کرد: از آنجایی که روابط عمومی آینه تمام نمای عملکرد سازمان است؛ می‌تواند در حکم رسانه ایفای نقش کند. همچنین روابط عمومی می‌تواند به عنوان بازوی اصلی مدیران دستگاه‌ها در دستیابی به اهدافشان موثر باشد و در این زمینه گام های مهم و اساسی بردارد.

وی افزود: البته این موارد جز با جلب اعتماد مخاطبان میسر نخواهد شد. بر این اساس می‌توان گفت روابط عمومی باید پیش از هر چیز، مبتنی بر اخلاق و منش صادقانه باشد.

حسین نظر درباره اینکه چه کسانی و با چه ویژگی هایی می توانند پا به عرصه روابط عمومی بگذارند، گفت: لازمه ورود به این عرصه، سعه صدر، خوش‌رویی و اعتماد به نفس است. افرادی که دارای شخصیت ترغیبی، قدرت متقاعد سازی و هوش عملی هستند می‌توانند در این حرفه موثر باشند.

وی تصریح کرد: شخصی که وارد عرصه روابط عمومی می‌شود علاوه بر موارد مذکور باید روحیه جستجوگری داشته باشد و اهل خلاقیت و تحقیق هم باشد تا ریشه رفتارها و مسایل را کشف کند و بتواند موضع صحیح و درستی را اخذ کند. چرا که دنیای پرشتاب امروز دائما در حال تحول و تغییر است و روابط  عمومی ‌ها مرتبا باید خود را با آخرین تحولات روزآمد سازند.

مدرس دانشکده رسانه فارس تاکید کرد: لازمه موفقیت در رشته روابط عمومی علاوه بر مواردی که به صورت تئوریک آموزش داده می شود، حوزه عملیاتی است تا فرد با ورود به حوزه تمرینی و حقیقی، تجربه و توانایی لازم را کسب کند و قدرت اجرایی را در خود بالا ببرد و همچنین با زوایای پنهان این عرصه آشنا شود. از وجوه بارز دانشکده رسانه فارس به عنوان مرکزی که از بطن خبرگزاری فارس تولد یافته، انتقال آموزش از حوزه تئوریک به حوزه عملیاتی است.

حسین نظر در پایان گفت: افرادی که از  چنین دانشکده هایی فارغ‌التحصیل می‌شوند به صورت کاربردی‌تر و آشنا تر به موضوع می‌توانند ایفای نقش کنند.

علاقه مندان به تحصیل در دانشکده رسانه فارس می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  http://www.sanjesh.org/group.aspx?gid=5 مراجعه و دفترچه راهنمای ثبت‌نام را از طریق این پایگاه دریافت کنند. 
پذیرش دانشجو در دانشکده رسانه  فارس برای مهرماه بدون کنکور و بر اساس شرط معدل است. علاقه‌مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته های خبرنگاری با کد«۲۳۰۷۷» روابط عمومی ـ امور رسانه با کد«۲۳۰۸۴»، عکاسی خبری با کد«۲۳۴۰۰»، گویندگی و دوبله با کد «۲۳۶۴۴»، سینما  ـ تدوین فیلم با کد«۲۳۶۴۸ »، هنرهای دیجیتال گرافیک ـ متحرک با کد«۲۳۶۶۵»،  مترجمی خبرانگلیسی با کد«۲۳۷۱۴» و مترجمی همزمان با کد «۲۳۷۲۵» می توانند ثبت نام کنند. 
متقاضیان ثبت نام می توانند به صورت غیر حضوری مدارک خود را شامل تصویر شناسنامه، تصویر کارت ملی، تصویر مدرک کاردانی یا کارشناسی و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (دانشجویان دانشکده از معافیت تحصیلی بهره مند می شوند) را طی روزهای آینده در صفحه http://faculty.farsnews.ir/ بارگذاری کنند. 
باید به این نکته اشاره کرد که از مهمترین ویژگی‌های دانشکده رسانه خبرگزاری فارس می‌توان بهره مندی از اساتید و فعالان رسانه‌ای کشور، آموزش‌های کارگاهی و مهارت محور در استودیوهای تخصصی هر رشته، اعطای وام برای شهریه، تقسیط شهریه، بورس تحصیلی دانشجویان نخبه، حمایت از ایده های رسانه دانشجویان در مرکز نوآوری و اتصال به شبکه بزرگ رسانه‌های کشور برای اشتغال دانشجویان اشاره کرد. 
 علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دانشکده رسانه فارس واقع در خیابان انقلاب ضلع شمال شرقی چهارراه کالج کوچه شهید سعیدی مراجعه یا به سایت http://faculty.farsnews.ir/ مراجعه کنند. داوطلبان می توانند همچنین برای ثبت نام عدد ۵ را به شماره۵۰۰۰۱۰۱۴ به صورت پیامک ارسال کنند تا به جمع بزرگترین و تاثیر گذار ترین رسانه کشور بپیوندند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول