اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ساماندهی خانه‌مسافرها در همدان/ یک شرکت مجری کار می‌شود

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: یک شرکت مجری خانه مسافرها می‌شود تا کارتن‌بدستان نیز جمع‌آوری و ساماندهی شوند.

ساماندهی خانه‌مسافرها در همدان/ یک شرکت مجری کار می‌شود

علی خاکسار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه کمیته اسکان و رفاه مسافران ذیل خدمات سفر استان با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است اظهار کرد: در این جلسه نکات مرتبط با اسکان و رفاه مسافران مطرح شد و قرار شد شهرداری به عنوام متولی پارک‌ها و بوستان‌ها، مکان‌هایی که برای نصب چادر مناسب است را تعیین کند.

وی ادامه داد: مقرر شده پارک‌هایی برای نصب چادر مسافران پیش‌بینی شود که به لحاظ امکاناتی چون سرویس بهداشتی، آبخوری و نمازخانه مجهز باشند و امنیت مسافران نیز در آن نقطه تامین باشد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه بوستان‌ نماز، ارم، کولاب، شهروند و مادر برای نصب چادر در نظر گرفته شده است افزود: لیست کامل پارک‌ها باید از سوی شهرداری در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد تا در سامانه خدمات سفر کشور نیز ثبت و با نصب بنر در سطح شهر اطلاع‌رسانی شود.

وی در ادامه به ساماندهی کارتن‌بدستان جذب مسافر نیز اشاره کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت کارتن‌بدستان نیز در چندین جلسه مستقل بررسی شده و در کمیته امنیت گردشگران نیز مطرح شد و قرار شد با محوریت فرمانداری‌های همدان، ملایر و کبودراهنگ ساماندهی شوند.

خاکسار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میراث فرهنگی متولی گردشگری است و کار تعیین مجری برای ساماندهی کارتن بدستان، اطلاع‌رسانی خانه مسافرها و صدور مجوز را انجام می‌دهد و برخورد با خانه‌مسافرهای غیرمجاز نیز با دستگاه قضایی و انتظامی است، با همکاری هم این پروژه را پیش خواهند برد.

وی اضافه کرد: طی فراخوانی که اعلام شده، ۶ شرکت برای مجری خانه‌مسافرها اعلام آمادگی کرده‌اند که اوایل هفته آینده کمیته هماهنگی را داریم که یک شرکت را برای مجری خانه مسافرهای استان انتخاب کنیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با تاکید بر اینکه پس از انتخاب مجری خانه مسافرها فقط زیر نظر این شرکت فعالیت خواهند داشت گفت: در حال حاضر ۲۵ خانه مسافر مجوز دارند که پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ خانه مسافر بتوانند مجوز دریافت و فعالیت کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول