اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

«آیت‌الله مستجابی» مجتهد پهلوانی که آیت‌الله کاشانی او را تایید کرد

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مقام مجتهدی آیت‌الله مستجابی توسط آیت‌الله کاشانی و آ‌یت‌الله سید ابوالحسن اصفهان تایید شد، گفت: پهلوانی او نیز چندین سال قبل تایید شد بنابراین فردی استثنایی از نظر اجتهاد و پهلوانی است.

«آیت‌الله مستجابی» مجتهد پهلوانی که آیت‌الله کاشانی او را تایید کرد

مرتضی آرسته، دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون شخصیت آیت‌الله سید مرتضی مستجاب‌الدعواتی، با یادآوری اینکه روز گذشته مصاحبه‌ای برای شبکه مستند با ایشان داشتیم، اظهار داشت: آیت‌الله مستجابی مجتهد پهلوان است و تنها شخصی است که در تمام زورخانه‌های ایران حق زنگ دارند.

 

وی با بیان اینکه آیت‌الله مستجابی متولد سال ۱۳٠۲ است، بیان کرد: او هم‌رزم شهید نواب صفوی و آیت‌الله کاشانی بوده و پا‌ به پای آنان در مبارزات حضور داشته است.

آرسته با یادآوری اینکه آیت‌الله مستجابی پسر عموی امام موسی‌صدر است، توضیح داد: آن‌ها علاوه بر ارتباط خانوادگی از دوستان نزدیک یکدیگر بودند و زمانی که امام موسی صدر به اصفهان می‌آمد مهمان پسرعموی خود بود و زمانی که آیت‌الله مستجابی به لبنان می‌رفتند مهمان امام موسی صدر بودند.

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه سوابق آیت‌الله مستجابی در تاریخ کم‌نظیر است، یادآور شد: از قول شخص آیت‌الله مستجابی شنیدم ایشان در سن ۱۶ سالگی فنون کشتی و پهلوانی را از پدرشان آموخته‌اند و در زورخانه‌ چهارسوق علی‌قلی‌آقا فعالیت می‌کردند، در این زورخانه سه پهلوان مهم حضور داشتند که سه برادر بودند و آیت‌الله مستجابی زیر نظر این سه نفر فنون را آموختند.

 

وی افزود: او چندین سال در تهران در زورخانه‌های معروف از جمله زورخانه نایب‌السلطنه ورزش می‌کرد و افراد مهمی با او همراه بودند البته که حدود ۶٠ سال است این زورخانه تبدیل به خیابان شده است.

آرسته با یادآوری اینکه مقام مجتهدی آیت‌الله مستجابی توسط آیت‌الله کاشانی و آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی تایید شد، گفت: پهلوانی او نیز چندین سال قبل تایید شد بنابراین فردی استثنایی از نظر اجتهاد و پهلوانی است و امید داریم با حضور او مردم یادگار آیت‌الله کاشانی و امام موسی صدر را بشناسند. 

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اظهار کرد: اصفهان ما که پایه ورزش باستانی و زورخانه‌ای بوده از تمام این موارد خاطرات زیادی دارد که نیاز است همه را از نزدیک از شخص آیت‌الله مستجابی بشنویم، در این راستا لازم است این شخصیت معرفی شود تا همگی بدانند چنین مجتهد پهلوانی در اصفهان وجود دارد و قدر او را بدانیم.

 

وی در خصوص پهلوانان اصفهان گفت: ورزش‌دوستان و علاقه‌مندان به ورزش باستانی باید بدانند پهلوانانی همچون پهلوان حسین مارانی، ملاباقر، علافگر، دایی، سید آقا(بنیانگذار زورخانه باباقاسم)، حسین‌علی پینه‌دوز،حسین عصار، گرجی، نعمت‌الله، علی ادهم، نمدفروش، محمدباقر و رضا مقاره‌عابد، قاسم آرسته، احمد و رحیم نجارپور، پور معافی، عباس پهلوانی، صادق شمائی‌زاده و... حضور داشته و دارند و هر شخصی در اصفهان حضور پیدا می‌کرد با این افراد کشتی می‌گرفت و در حال حاضر شخصی که یادگار تمام این افراد است آیت‌الله مستجابی است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول