اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شناسایی ساختمان‌های پرخطر در شهرستان خمام

به گفته دادستان خمام بعد از حادثه متروپل دادگستری خمام‌ با ارسال نامه‌ای به شهرداری خواستار اعلام ساختمان و سازه‌های پرخطر در این‌ شهرستان شد.

شناسایی ساختمان‌های پرخطر در شهرستان خمام

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، حامد اصیلی دادستان خمام امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهید بهشتی یکی از مدیران در طراز انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: تمامی مدیران در جمهوری اسلامی باید سیره عملی و اخلاقی شهید بهشتی را سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی با اشاره به نقش مؤثر و قابل تأمل شورای حل اختلاف در جلب رضایت شاکیان گفت: بسیاری از پرونده‌های قضایی قبل از ورود دادسرا در شورای حل اختلاف به دلیل وجود شاکی خصوصی حل و فصل می‌شود.

دادستان شهرستان خمام از وجود بیش از چهار هزار پرونده به دادسرای خمام خبر داد و افزود: از شهریور ماه سال جاری چهار هزار و ۲۲۴ پرونده وارد دادسرا شده که از این میزان سه هزار و ۵۸۸ پرونده مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در شهرستان کاهش یافته است، تصریح کرد: با همکاری همکاران ما در دادگستری خمام به پیشگیری از وقوع جرم تاکید بسیار زیادی داشته و در این راستا اقدامات خوبی اتخاذ شده است.

به گفته دادستان شهرستان خمام یکی از اهداف دادگستری، این نهاد با توزیع کنندگان مواد مخدر هیچ‌گونه مماشاتی نداشته و با شدت با آن‌ برخورد می‌شود.

اصیلی با بیان اینکه شهرداری باید از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز را بگیرد، گفت: با ارسال نامه به شهرداری از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شده و کمیسیون ماده ۱۰۰‌ شهرداری باید با قدرت در مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز ایستادگی کنند.

وی از شناسایی ساختمان‌های پرخطر در شهرستان خمام خبر داد و افزود: بعد از حادثه متروپل دادگستری خمام‌ با ارسال نامه‌ای به شهرداری خواستار اعلام ساختمان و سازه‌های پرخطر در این‌ شهرستان شد لذا در این خصوص اقدامات خوبی انجام و این واحدها مقاوم سازی خواهند شد.

اصیلی با تاکید بر لزوم توجه به برخورد با ترک فعل مسؤولان توسط دادگستری گفت: دادگستری بر اساس وظیفه ذاتی خود مماشاتی با هیچ مسئولی نداشته و در صورت ترک فعل ابتدا به آن شخص تذکر و برای دوم بار با آنها برخورد می‌کند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول