اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اتحاد بین مذاهب راهبرد و استراتژی نظام جمهوری است

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: اتحاد، اخوت و برادری بین مذاهب راهبرد و استراتژی نظام جمهوری است.

اتحاد بین مذاهب راهبرد و استراتژی نظام جمهوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی عصر امروز در دومین جلسه شورای داری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: دیدگاه نظام و دولت یکی‌بودن اقوام است.

وی با بیان اینکه اقوام رنگین کمان کشور هستند و هر اندازه اتحاد داشته باشند ایران قدرتمند و توانمند می‌شود، گفت: انقلاب اسلامی با اتحاد و همدلی و رهبری عالمی آگاه به پیروزی رسید و زیر لوای مقام معظم رهبری به اینجا رسیده است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ادامه داد: قومیت و اقوام یک فرصت هستند اگر خوب برنامه‌ریزی شود بهترین خروجی را در پیشبرد اهداف عالیه نظام خواهیم داشت.

کریمی افزود: بیش از ۴۰ سال است که دشمنان با تمام عده و عده می‌تازند ولی به جایی نرسیده‌اند.

وی اضافه کرد: هیچ قومی بر قوم دیگر فضیلت ندارد در بین اقوام و مذاهب، جنسیت‌ها و  موارد دیگر هرگز خط‌کشی نشده و در ادامه مسیر انقلاب باید بر همین اساس حرکت کنیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: اختلاف‌نظرها و اختلاف‌های جزیی نباید ما را در مقابل هم قرار دهد بلکه باید با نقاط قوت هم ضعف یکدیگر را بپوشانیم.

کریمی عنوان کرد: درجه‌بندی و شهروند درجه یک و ۲ نداریم و اینگونه تفکرات باید کنار گذاشته شود.

وی گفت: همه اقوام و مذاهب که در این خاک ریشه دارند باید احساس کنند در پیشبرد اهداف و اقتدار این نظام سهیم هستند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی  ابراز کرد: مساله اخوت و برادری را باید تبیین کنیم امروز فرمان حضرت آقا تبیین وحدت است لذا همه باید در این جهاد الهی نقش خود را ایفا کنیم.

کریمی ادامه داد: اخوت و برادری راهبرد و استراتژی نظام جمهوری است، شیعه و سنی با هم‌ برادرند و هرکس خلاف آن را تبلیغ کند دشمن اسلام و نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: شیعه و سنی یک امت واحده هستند و اتحاد بیشتر بین اقوام باید برنامه‌ریزی شود در غیر این صورت دشمنان در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کنند و نظام جمهوری را به‌طور جدی تهدید خواهند کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار کرد: ایجاد عدالت اجتماعی شعار دولت سیزدهم بوده و تمام توان هیأت دولت برای تحقق این شعار بسیج شده است.

کریمی با اشاره به اینکه نگاه نظام و رهبری برابری و برادری است نه نگاه امنیتی، گفت: راه رسیدن به خدا از بین مردم می‌گذرد و امام راحل همواره بر توجه به مردم به عنوان ولی نعمتان نظام تاکید فرموده‌اند.

وی اعلام کرد: ظرفیت‌ها و مشکلات و نیازهای استان را به سمع و نظر رئیس جمهور می‌رسانیم و امیدواریم با تلاش دولت و رایزنی نمایندگان مردم استان در مجلس شاهد توسعه همه جانبه در استان باشیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خواستار بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت بانوان در پست‌های مختلف مدیریتی شد و افزود: سهم بانوان استان کردستان با وجود سطح بالای توان و تخصص در پست‌های مدیریتی ناچیز است که باید در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.

کریمی بیان کرد: رفع مشکلات روحانیون به عنوان منادیان فکری و پرچم‌داران بصیرت افزایی جامعه از نیازهای اساسی است.

وی بر انتخاب علمای دینی به عنوان مشاوران فکری مسؤولان ادارات در استان تاکید کرد و گفت: روحانیون حلقه اتصال بین مردم و مسؤولان هستند باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اضافه کرد: رفع مشکل کولبری با ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغالزایی پایدار به طور ویژه در دستور کار مسؤولان استان قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول