اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

اولین دوره مسابقات بهداری رزم نیروی زمینی سپاه برگزار شد

اولین دوره مسابقات بهداری رزم نیروی زمینی سپاه به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان خوزستان برگزار شد.

اولین دوره مسابقات بهداری رزم نیروی زمینی سپاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، اولین دوره مسابقات بهداری رزم نیروی زمینی سپاه به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان خوزستان برگزار شد.

بخش‌های این مسابقه که تیم‌های راه یافته به این مرحله در آن‌ها به رقابت پرداختند و چالاکی و سرعت عمل و هماهنگی و خود را به نمایش گذاشتند، عبارت بود از عملیات موسوم به مرکز فرماندهی، امداد بهداشت درمان و انتقال و اجرای میدانی شبکه امداد و نجات، انتقال زمینی و هوایی مجروحان، پست امداد، سامانه جراحی حیات بخش ارزیابی عملکرد تیم‌ها در میزان سرعت عمل و کیفیت ارائه خدمات پزشکی در وضعیت‌های قطع شدگی عضو، وضعیت شوک و بسته شدن راه هوایی، ترومای قفسه سینه و ناحیه شکم، موج گرفتگی، پی‌تی‌اس‌دی (اختلالات اضطراب پس از سانحه)، صدمه به ناحیه گردن و.

در این مسابقه که برای نخستین بار در مقیاس نیرویی با محوریت رقابت در عملیات بهداری رزم و زنجیره امداد، بهداشت درمان و انتقال انجام شد، پس از طی مراحل مقدماتی، گردان‌های برتر از یگان‌های مختلف از جمله تیپ نیرو مخصوص ۱۵ حسن مجتبی (ع)، تیپ نیروی ویژه صابرین، تیپ نیرو مخصوص میرزا کوچک خان، تیپ نیروی مخصوص ۳۳ المهدی (عج) به مرحله نهایی راه یافته و طی دو روز به رقابت بسیار سخت پرداختند.

گفتنی است؛ این مسابقات با قضاوت داوران برگزیده متشکل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، مدرسان برتر مراکز و آموزشگاه‌های بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه فرماندهان و مدیران ارشد بهداری پیگیری شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول