اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

پای درس آقا| در دنیا دیگر کسی حقوق بشر آمریکایی را باور ندارد

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: امروز در دنیا کسی نیست که باور کند آمریکا دنبال حقوق بشر است، یا رژیم صهیونیستىِ کودک‌کش دنبال اجرای دموکراسی در کشورهای دنیاست. پرونده‌ آمریکا، از لحاظ مسأله‌ حقوق بشر، پرونده‌ بسیار سیاهی است.

پای درس آقا| در دنیا دیگر کسی حقوق بشر آمریکایی را باور ندارد

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، حقوق بشر از دیرباز تاکنون بهانه‌ دخالت‌ها، چپاول‌ها و ستمگری‌های جبهه سلطه بوده است. به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی (از۶ تا ۱۲ تیرماه) گزیده‌ای از سخنان حضرت آقا (حفظه‌الله) را در باب «حقیقت حقوق بشر آمریکایی» می‌خوانید.

حقوق بشر با طعم بمب اتم 

بُروز تعارض‌های عملی با شعارهای غربی؛ یعنی اینها در دنیا دم از آزادی و دم از دموکراسی و دم از حقوق بشر و این حرف‌ها می‌زدند؛ در عمل آن‌قدر دولت‌های غربی با این شعارها عملاً مخالفت کردند و نقض کردند این شعارها را که امروز طرح این شعارها در دنیا از سوی غربی‌ها به‌صورت یک امر مستهجن درآمده است؛ یعنی افراد صاحب فکر می‌فهمند.

طبق بعضی از گزارش‌ها، آمریکا پس از جنگ دوم [جهانی] تا امروز برای سرنگونی ۵۰ دولت اقدام کرده! در مورد ۵۰دولت انواع و اقسام اقدام‌ها را کرده؛ با ده‌ها جریان مقاومتِ مردمی مخالفت کرده که اینها در کارنامه‌ آمریکا و دیگران مضبوط است. استفاده‌از بمب اتم؛ تنها موردی که بمب اتم استفاده شده است [توسط] آمریکا است که بیش از همه دم از مردم و دم از حقوق مردم و مانند اینها می‌زند و بیش از ۲۰۰هزار نفر کشته شدند -در آن حوادث ژاپن- و تعداد خیلی بیشتری هم دچار عوارض آن شدند. زندان گوانتانامو، زندان ابوغریب، این حوادثی که پیش آمد، زندان‌های مخفی‌ای که در اروپا ثابت شد برای همه و روشن شد که اینها زندان‌های مخفی دارند و مردم را شکنجه می‌کنند و بی‌محاکمه نگه می‌دارند، که هنوز هم هست؛ همه دارند می‌بینند. (۱۳۹۳/۰۶/۱۳)

 من تعجب می‌کنم، آمریکایی‌ها خجالت نمی‌کشند اسم حقوق بشر را می‌آورند

سخنگویان دولت آمریکا بحث حقوق بشر، بحث موشکی، بحث سلاح و مانند این‌ها را به میان آوردند. من تعجب می‌کنم، آمریکایی‌ها خجالت نمی‌کشند اسم حقوق بشر را می‌آورند. هرکس دیگری در دنیا ادعا بکند طرفداری از حقوق بشر را، دولتمردان آمریکا دیگر نباید این ادعا را بکنند، با این همه فضاحتی که در کارنامه‌ آنها نسبت به حقوق‌بشر هست. از ۱۰۰ رقم حرکت خلاف حقوق بشر آن‌ها، شاید ۹۰ رقم، ۸۰رقم آن را مردم دنیا نمی‌دانند؛ همان ۱۰، ۲۰ رقمی که می‌دانند، یک کتاب قطور سیاه است. زندان گوانتانامو را همه می‌دانند، زندان ابوغُریب عراق را همه می‌دیدند، شرکت «بِلَک واتر» را همه دیدند، حمله‌ به کاروان‌های عروسی افغان‌ها را دیدند، کمک به تروریست‌های نامدار که افتخار می‌کنند به تروریست بودن خودشان را همه دیدند، عهدشکنی‌ها را دیدند، دروغگویی‌ها را دیدند؛ همه‌ دنیا اینها را دیده است، باز می‌گویند حقوق بشر و خجالت هم نمی‌کشند! واقعاً این مقدار وقاحت در رفتار این‌ها چیز عجیبی است.(۱۳۹۲/۱۱/۲۸)

حنایی که دیگر رنگی ندارد

امروز در دنیا کسی نیست که باور کند آمریکا دنبال حقوق بشر است، دنبال حقوق ملت‌هاست؛ یا رژیم صهیونیستیِ نسل‌کش و کودک‌کش دنبال اجرای دموکراسی در کشورهای دنیاست. پرونده‌ آمریکا، پرونده‌ رژیم صهیونیستی، پرونده‌ همین چند قدرت که در مقابل جمهوری اسلامی قرار دارند، از لحاظ مسئله‌ حقوق بشر و طرفداری از حقوق ملت‌ها و حقوق انسان‌ها، پرونده‌ بسیار سیاهی است. ۶۰سال نسل‌کشی در فلسطین، نقض حقوق بشر نیست؟ دادن سلاح اتمی به دولت غاصب صهیونیستی، نقض صلح جهانی نیست؟ این‌هایی که این کارها را کردند، می‌توانند مدعی دفاع از صلح جهانی باشند؟ دادن سلاح شیمیایی به کسی مثل صدام، نقض حقوق بشر نیست؟ کارهایی از قبیل آنچه که در ابوغریب و گوانتانامو و افغانستان و عراق و نقاط دیگری از دنیا به وسیله‌ آمریکایی‌ها، به وسیله‌ غربی‌ها، به وسیله‌ انگلیس اتفاق افتاده است، جائی برای ادعای دفاع از حقوق بشر باقی می‌گذارد؟ بنابراین اینکه این‌ها می‌گویند مقابله‌ ما با جمهوری اسلامی برای حقوق بشر است، دروغ است. (۱۳۹۱/۰۵/۰۳)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول