اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

«هر خانه یک غذا و هر خانه یک پرچم» شعار دهه ولایت 1401

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در حاشیه نشست خود با برخی از مسئولین فعال غدیری بخشی از برنامه‌های دهه امامت و ولایت را برشمرد و گفت: «هر خانه یک غذا و هر خانه یک پرچم» شعار دهه ولایت 1401 است.

«هر خانه یک غذا و هر خانه یک پرچم» شعار دهه ولایت 1401

به گزارش خبرگزاری فارس حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در حاشیه نشست خود با برخی از مسئولین فعال غدیری بخشی از برنامه‌های دهه امامت و ولایت را برشمرد.

 وی ادامه داد: نخستین برنامه در ۱۲ تیر در شهرستان سراب و روز گرامیداشت علامه امینی است که هم همایش علمی و هم اجتماع مردمی به یاد آن علامه بزرگوار تشکیل خواهد شد. همچنین در این دهه، هزاران برنامه گرامیداشت، برنامه‌های ترویجی، برنامه‌هایی که ناظر بر آداب عید غدیر و دهه امامت و ولایت است از سوی گروه‌ها، تشکل‌های فرهنگی و دینی و جوانان برگزار می‌شود.

ظریف‌منش با بیان اینکه در حوزه‌های هنری، علمی، فرهنگی و تبلیغی و ترویجی برنامه‌های متعددی داریم، همایش عدالت از منظر امیرالمؤمنین (ع) در استان مرکزی در ۲۶ تیر را یکی از این برنامه‌ها بیان کرد و افزود: جشنواره شعر ترکی در استان آذربایجان شرقی و جشنواره بزرگ شعر علوی در شیراز را از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های متعدد میان علمای اهل سنت و علمای شیعه در دهه امامت و ولایت با عنوان (ولایت محور وحدت اسلامی) گفت: ما شعار هر خانه یک غذا و هر خانه یک پرچم را در این دهه انتخاب کردیم که کشور علوی، با سیره آن حضرت تزئین شود. امیدوارم بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی و همه آزادگان جهان بتوانند این ایام را جشن بگیرند و منادی آموزه‌هایی باشیم که می‌تواند نجات بخش بشری در شرایط کنونی باشد.

ظریف‌منش به دریافت مقالات همایش علمی بنیاد اشاره کرد و گفت: این مقالات مختص همایش‌های علمی است و برای همایش عدالت از منظر امیر امیرالمؤمنین، ۹۳ مقاله دریافت شده که حدود هفت مقاله خارجی است.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر غدیر نیز به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد گفت: بازسازی واقعه غدیر، جشن‌های خیابانی، اجتماعات میثاق با ولایت در بسیاری از استان‌ها را از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول