اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

شیطنت برخی رسانه‌ها در مورد اظهارات رئیس‌جمهور

سید‌احسان خاندوزی گفت: برخی از رسانه ها در مورد اظهارات رییس‌جمهور شیطنت کردند.

شیطنت برخی رسانه‌ها در مورد اظهارات رئیس‌جمهور

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید‌احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۸ تیر هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی از رسانه‌ها به صورت شیطنت آمیزی در مورد اظهارات رییس جمهور این را القا کردند که در سال آینده فضای کشور تورم بالایی خواهد داشت.

وی افزود: نکته ‌مد نظر آقای رئیسی این بود که برخی از احکام قانونی مثل حکمی که درقامون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر اینکه باید نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی گمرک از نرخ ۴۲۰۰ تومان به نرخ ETS افزایش داشته باشد، این‌ حکم در بودجه های سال های گذشته هم وجود داشت انفاقا در دولت های قبل هم اجرا نشد و به شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه اهاله شد که در انجا اینکار انجام شود که نهایتا با تغییر دولت عملی نشد.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ هم این حکم وجود دارد؛ افزود: با توجه به اینکه سیاست توزیع عادلانه یارانه ها خودش موجب افزایش موقتی در قیمت کالاهای اساسی به ویژه خوراکی های مردم شده است، دولت در نظر دارد این حکم را در سال ۱۴۰۱که موجب افزایش تمام کالاهای وارداتی میشود و قیمت تمام شده تمام مواد اولیه ماشین الات و کالاهای وارداتی را افزایش میدهد، جلوی قانون گزار را بگیرد که تا پایان سال اجرا نکند.

خاندوزی با بیان اینکه لایحه دو فوریتی در این رابطه تنظیم شده است، گفت: این الایمه به مجلس ارسال شده است و درخواشت ما این است که مجلس شورای اسلامی با هدف اینکه الان زمان مناسبی برای اجرای این سیاست نیست، موافقت کند تا به سال بعد موکول شود.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: هیچ خبری از اینکه سیاست های دولت بنا دارد اقداماتی را طراحی کند که سال بعد هم تورم زا باشد، اساساً وجود ندارد.

خاندوزی تاکید کرد: از دوستانی که در حوزه خبر کار می کنند با توجه به اخلاق حرفه ای که دارند حتما این مسئله را تصحیح کنند؛ الان اساسا کار اخلاقی نیست که بر اساس رقابت های سیاسی مردم را با یک تنش روانی مواجه کنیم.

به گزارش فارس، رئیس جمهور در ششمین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم گفته بود که لایحه دو فوریتی برای مجلس شورای اسلامی تهیه کردیم که افزایش برخی از کالاها به سال بعد محول شود و محاسبه کنند که میزان یارانه ای که به مردم داده می شود آیا مبلغی برای رفع کسری بودجه برای دولت باقی می ماند؟ 

این بخش از سخنان رئیس‌جمهور در برخی رسانه‌ها به‌گونه‌ای القا شد که تورم زیادی در سال آینده انتظار مردم را می‌کشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول