اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

کامبیز تشیعی، شاعر و مترجم ایرانی در ایتالیا درگذشت

کامبیز تشیعی شاعر و مترجم ایرانی که به شوالیه شعر ایران در ایتالیا شهرت داشت در سن 76 سالگی و به دلیل ابتلا به سرطان در شهر پادوا درگذشت.

کامبیز تشیعی، شاعر و مترجم ایرانی در ایتالیا درگذشت

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کامبیز تشیعی شاعر و مترجم ایرانی که به شوالیه شعر ایران در ایتالیا شهرت داشت در شهر پادوا درگذشت. تشیعی که در سال ۱۹۹۰ موفق شده بود عنوان شوالیه را از آکادمی بین‌المللی ادب و هنر «رجیو امیلیا بورتو» ایتالیا دریافت کند از خود آثار متعددی به زبان‌های فارسی و ایتالیایی به یادگار گذاشته است.

وی در سال‌های اخیر با ترجمه اشعار شاعران مطرح ایرانی به زبان ایتالیایی تلاش کرد شعر و ادب ایران را به دنیا معرفی کند. تشیعی آثار شاعران شناخته شده‌ای از جمله: سیدعلی موسوی ‌گرمارودی، عمران صلاحی، قیصر امین‌پور، نیما یوشیج، سهراب سپهری، فروغ فرخزاد، احمد شاملو، منوچهر آتشی، طاهره صفارزاده، پوران فرخزاد و محمدرضا شفیعی ‌کدکنی را ترجمه و در مجله پونتودی‌ویستا (Peuntodivista) به‌چاپ رسانده بود.

شوالیه شعر ایران که پیش‌تر جایزه اول بین المللی جشنواره شعر ونیز را هم به دست آورده بود عضو انجمن ادبی دانته بود و در سال ۲۰۰۵ نیز موفق شده بود جایزه فستیوال ادبی اروپایی شهر وین را کسب کند.

«درس‌های عاشقانه» معروف‌ترین کتاب کامبیز تشیعی است که در دو دفتر، به زبان فارسی منتشر شده است.

کامبیز تشیعی متولد ۱۳۲۵ بود و به دلیل سرطان ریه از دنیا رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول