اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

عسگری: پست «من درآوردی» در تشکیلات داوری اختراع کرده‌اند/ پرکارترین داور ما فقط 11 بازی سوت زده

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: در تشکیلات داوری یک پست من درآوردی اختراع شده است.

عسگری: پست «من درآوردی» در تشکیلات داوری اختراع کرده‌اند/ پرکارترین داور ما فقط 11 بازی سوت زده

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد چالش‌های داوری برای فصل آینده اظهار داشت: از قدیم گفته‌اند حرمت امامزاده به متولی آن است. من به تازگی متوجه شدم که برای غلامرضا سلیمانی حکمی به عنوان مسئول اجرایی دپارتمان داوری زده شده است. آقای سلیمانی یکی از افراد با تجربه و خوب داوری کشورمان است که سال‌ها نیز در دپارتمان داوری بوده و با خود بنده هم کار کرده است اما در دپارتمان داوری پستی به نام مسئول اجرایی نداریم.

وی افزود: در چارت دپارتمان رئیس و یا سرپرست دپارتمان داریم، چیزی تحت عنوان مسئول اجرایی داوری وجود ندارد و یک پست من درآوردی است. علت اینکه برای غلام سلیمانی چنین پستی می‌زنند این است که او در آینده ادعایی نداشته باشد و نخواهد به مسائل فنی داوری هم اشراف داشته باشد. توجه به چنین نکات ظریفی مهم است. 

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال با انتقاد از مسئولان داوری فوتبال کشور عنوان کرد: بارها گفته‌ام اظهارات مسئولان داوری درست نیست اما وقتی من این حرف‌ها را زدم کمیته داوران از من به کمیته اخلاق شکایت کرد و گفت ایشان فرافکنی می‌کند. آن هم در حالیکه رئیس کمیته داوران در مصاحبه ای گفت ارثیه‌ای برای ما در داوری به جا گذاشته شده است اما خودش هم در هفته بیست و نه و سی‌ام لیگ برتر 7-8 داور را به لیگ اضافه کرد و خودش هم همین کار را انجام داد. تا زمانی که تشکیلات داوری ما استقلال نداشته باشد شرایط‌مان همین خواهد بود.

عسگری تصریح کرد: خشت اول چون نهاد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج؛ وقتی تعداد داوران برای قضاوت در لیگ برتر زیاد است نتیجه‌اش این می‌شود که کمک داورانی مثل ابوالفضلی و منصوری با  7-8 قضاوت در یک فصل در جام جهانی قضاوت می‌کنند. در حالیکه داوران برای اینکه آماده باشند هر هفته باید قضاوت کنند یا در لیگ برتر یا در لیگ دسته اول؛ اما وقتی تعداد داوران زیاد است یک داور بعد از قضاوت در یک مسابقه چهار هفته خانه‌نشین می‌شود. پرکارترین داور ما فقط 11 مسابقه را در فصل سوت زده است یعنی تقریباً یک سوم مسابقات را؛ در چنین شرایطی هم هیچکس پاسخگوی مسائل داوری نیست. می‌گویند رئیس فدراسیون عزل شده، فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود و ... .

وی افزود: به نظر من در کمیته داوران فقط خود افشاریان همه کارها را انجام می‌دهد و اسامی که به عنوان اعضای کمیته داوران درج شده‌اند خیلی به کار گرفته نمی‌شوند. اگر غیر از این است کمیته داوران و اعضای آن به جامعه داوری گزارش عملکرد خود را بدهند. اگر فوتبال ما تشکیلات منسجم داوری داشته باشد دیگر به خاطر شرایط فدراسیون ، وضعیت کمیته داوران اینگونه نمی‌شود. اینکه یک نفر رئیس بخواهد تمام امور داوری را اداره کند.

انتهای پیام/ ت 11

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول