اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تدوین نظام بودجه‌بندی نوین در گروه سایپا/ برگزاری و تصویب 34 مجمع شرکت‌های اصلی گروه سایپا

معاون اقتصادی گروه سایپا از تدوین و اجرای نظام بودجه بندی نوین در سطح گروه سایپا در سال 1401 خبر داد.

تدوین نظام بودجه‌بندی نوین در گروه سایپا/ برگزاری و تصویب 34 مجمع شرکت‌های اصلی گروه سایپا

اخبار شرکت‌ها؛ به گزارش سایپانیوز، حسن احدزاده گفت: براساس نظام بودجه‌بندی نوین، در ابتدا اهداف کلان گروه سایپا در حوزه‌های کلیدی شامل افزایش تولید، افزایش کیفیت و پروژه های توسعه محصول تعریف و در قالب فرمت تعیین شده (که متناسب با ماهیت تولیدی، خدماتی یا سرمایه گذاری هر یک از شرکت های گروه تهیه شده است) در اواخر سال گذشته به شرکتها اعلام شد.

او افزود: بر همین اساس تمامی شرکت های گروه براساس فرمت ذکر شده، برنامه و بودجه سال 1401 خود را به شرکت سایپا ارسال کردند.

معاون اقتصادی گروه سایپا تصریح  کرد: باتوجه به تمهیدات انجام شده برنامه و بودجه شرکتها به نحوی تنظیم شد که در برگیرنده تمامی فعالیت ها و برنامه های عملیاتی متناسب با اهداف کلان گروه بوده و در ابتدا به تصویب هیأت مدیره شرکتها رسیده باشد؛ به طور مثال با توجه به برنامه MPS گروه سایپا و هدف گذاری برای افزایش 50 درصدی تولید نسبت به سال قبل، برنامه و بودجه شرکتها بایستی در حوزه تولید حاکی از افزایش 50 درصدی باشد و فعالیت های مورد نیاز از جمله برنامه تأمین سرمایه در گردش تعریف شده باشد.

او با اشاره به تشکیل جلسات مجامع بودجه شرکتها از نیمه دوم فروردین ماه سال جاری گفت: جلسات مجامع بودجه شرکتها با حضور مدیرعامل گروه، اعضاء هیأت مدیره سایپا، اعضاء هیأت مدیره شرکتها و واحدهای ذی ربط تشکیل شده که تاکنون مجامع تمامی شرکتها که حدود 34 شرکت اصلی است برگزار و برنامه های آن پس از اصلاح و تعدیل های لازم به تصویب رسیده است.

احدزاده گفت: براساس نظام بودجه بندی نوین قرار است عملکرد شرکتها در چارچوب نظام ذکر شده و برمبنای مدل Q C D با همکاری معاونت مهندسی سازمان و سیستم های گروه سایپا به صورت ماهیانه مورد پایش قرار گرفته و با توجه به مدل ترسیم شده امتیازدهی به عملکرد شرکتها صورت پذیرد.

او تاکید کرد: در مدل Q C D که عملیات تدوین سیستمی آن از اواخر سال گذشته آغاز و در ماه جاری به بهره برداری اولیه رسیده است، علاوه بر میزان دستیابی به اهداف تعیین شده، میزان بهره وری، رشد و مقایسه با استانداردها نیز در شاخص های کلیدی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون اقتصادی سایپا افزود: در راستای رعایت موارد حاکمیت شرکتی، به تمامی شرکتها اختیارات لازم به منظور دستیابی به اهداف و تحقق برنامه و بودجه تفویض شده است و در صورت نیاز به مجوزهای لازم از قبیل مجوز جذب نیروی انسانی، مصوبات مربوط در جلسات مجامع ارائه شده است تا ضمن حذف بروکراسی های گذشته، دستیابی به اهداف با سرعت بیشتر صورت پذیرد.

احدزاده در پایان گفت: خوش‌بختانه با تدوین و و اجرا سیستم مذکور از همان اوایل سال جاری اثرات مثبت این رویکرد جدید در نتایج عملکرد شرکت های گروه قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول