اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

افتخارآفرینی سفیران فوتسال ایران/وقتی ورزش تریبون اشاعه فرهنگ ایرانی-اسلامی شد

سفیران فوتسال ایران در کشور عراق با افتخارآفرینی، تریبونی برای اشاعه فرهنگ ایرانی-اسلامی شدند.

افتخارآفرینی سفیران فوتسال ایران/وقتی ورزش تریبون اشاعه فرهنگ ایرانی-اسلامی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، همواره ورزش به عنوان یک ابزار مهم و تاثیرگذار در دنیا بوده و به همین خاطر بسیاری از قدرت های دنیا از این ابزار برای اشاعه فرهنگ خود استفاده می کنند. نقش ورزش در تاثیرگذاری و ایجاد روابط بین ملت ها آنقدر موثر است که کشورهای دنیا برای استفاده از این تریبون میلیون ها دلار هزینه می کنند.

لژیونر شدن بازیکنان و مربیان ورزش ایران در کشورهای مختلف می تواند زمینه ساز تبلیغ فرهنگ ایرانی-اسلامی شود. نمونه بارز و تاثیر شگرفت تریبون ورزش در اشاعه فرهنگ ایران را می توان در موفقیت های اخیر دو مربی فوتسال کشورمان در عراق دید.

این روزها مربیان ایرانی در فوتسال عراق باعث شادی مردم این کشور شدند و با افتخاراتی که در مدت کوتاه حضورشان در فوتسال این کشور کسب کردند باعث همبستگی بیشتر دو کشور شده اند.

محمد ناظم الشریعه سرمربی سابق تیم ملی کشورمان با کوله باری از تجربه 3 ماه پیش راهی عراق شد تا تجربیات و به نوعی مدرسه فوتسال ایران را به این کشور منتقل کند.

*تحول ناظم الشریعه در فوتسال عراق

ناظم الشریعه به محض ورود در فوتسال عراق شروع به تغییرات کرده و بنیه تیم ملی این کشور را از نو ساخت و تفکر ناب فوتسال ایرانی را به بدنه تیم ملی عراق تزریق کرد.

اصلاحات در فوتسال عراق تنها در زمینه مردان نبود بلکه شهناز یاری دیگر مربی ایرانی عازم این کشور شد تا هدایت تیم ملی فوتسال بانوان این کشور را برعهده بگیرد.

تیم ملی فوتسال مردان در یک هفته گذشته وارد رقابت در جام کشورهای عربی شد و تیم ملی بانوان نیز در رقابت های جام قهرمانی غرب آسیا به میزبانی عربستان عازم شد.

*فتح جام قهرمانی آسیا توسط بانوی ایرانی در قلب عربستان

شهناز یاری از ناظم الشریعه پیشی گرفت و اولین افتخار مربیان ایرانی برای فوتسال عراق را رقم زد. بانوان عراقی به فینال مسابقات قهرمانی غرب آسیا راه یافتند و با هدایت این بانوی ایرانی موفق شدند میزبان این مسابقات یعنی عربستان را با نتیجه 4 بر 2 شکست دهند و در قلب عربستان جام قهرمانی را فتح کنند.

افتخار بزرگ فوتسال عراق با رهبری بانوی ایرانی بازتاب گسترده ای در محافل ورزشی عراق داشت و این افتخار باعث شد تا همبستگی دو کشور بیش از پیش پررنگ تر شود.

نکته مهم این قهرمانی تاثیر فرهنگی سفیران ورزش ایران در کشور عراق بود. شهناز یاری مربی توانمند ایرانی بعد از این قهرمانی با استوری در اینستاگرامش بار دیگر به رابطه نزدیک دو کشور پرداخت و جدایی ناپذیر بودن این دو کشور از لحاظ فرهنگی اشاره کرد و نوشت: ایران و العراق لایمکن الفراق.

*بیان همبستگی ایران و عراق از طریق تریبون ورزش

همچنین این مربی ایرانی با حجاب اسلامی در مسابقات قهرمانی غرب آسیا روی نیمکت عراق نشست تا به عنوان یک سفیر ورزش در مسابقات بین المللی بتواند از طریق تریبون ورزش فرهنگ ایرانی و اسلامی را به دنیا نشان دهد.

بعد از یک روز از افتخار آفرینی شهناز یاری به عنوان بانوی سفیر ورزش ایران این بار ناظم الشریعه دست به کار شد تا افتخار آفرینی فوتسال ایران را برای این کشور هم تکرار کند. شاگردان ناظم الشریعه با کنار زدن عربستان در نیمه نهایی به کویت رسیدند.

*مدد گرفتن سرمربی ایرانی تیم ملی عراق از حضرت فاطمه زهرا (س)

دیدار نیمه نهایی با حساسیت زیادی میان عراق و کویت برگزار شد. اما یک ویدئو قبل از بازی در رختکن عراق در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب گسترده ای داشت و بار دیگر سفیران ورزش ایران از طریق تریبون ورزش فرهنگ ایرانی و اسلامی را به دنیا نشان دادند.

ناظم الشریعه در اقدامی تحسین برانگیز بازیکنان عراق را جمع کرد و با حلقه اتحاد از حضرت زهرا (س) مدد گرفت و این یاری جویی سرمربی ایرانی از ائمه اطهار علیه السلام بازتاب زیادی در فضای مجازی دو کشور ایران و عراق داشت.

*ایجاد محبت و اتحاد بین دو ملت با ابزار ورزش

همچنین این مربی ایرانی در پیامی برای هواداران فوتسال عراق، نوشت: وقتی وارد میدان شدم تنها به یک چیز فکر می کردم. در میدان اصلا به خودم و بازیکنان فکر نمی کردم بلکه تمام هم و غم من این بود که چگونه بتوانم دل هواداران عراق را شاد کنم. چون ملت عراق عاشق فوتبال هستند.

این اقدام فرهنگی و اسلامی سرمربی ایرانی باعث شد تا بار دیگر دو ملت همبستگی خودشان را به رخ دنیا بکشند و نشان داد این همبستگی جدایی ناپذیر است. 

حضور دو مربی ایرانی فوتسال ایران در کشور عراق بار دیگر نمایان کرد که ورزش می تواند به عنوان تریبونی برای نشر فرهنگ ایرانی و اسلامی به دنیا عرضه و زمینه ساز همبستگی بیشتر ملت ها شود.

انتهای پیام/ ت 12

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول